Gå til innhold
  • Bli medlem

Tidspunkter for midnattsol i (Nord)Norge


Terje WJ

Anbefalte innlegg

Ønsker deg en god tur til lofoten. Var i Bardufoss i fjor, og det er kjempegodt når det er lyst hele døgnet, men kan sikkert være et problem for noen å sovne. Fikk lyst til å ta meg en tur nordover nå med småfly, slipper å ta hensyn til solnedgangen om jeg flyr nordover :) Men må selvsagt ta hensyn til åpningstider på flyplassene..

Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra sider, Alex! Nå skal jeg gå til innkjøp av almanakken - klart den skal være med meg på turen. Det står masse som er kjekt å vite i den ( særlig når du ligger i teltet og ikke har massevis av aviser).

Fly over Finnmarksvidda i juni, da skal jeg vinke til deg :) Er i Alta 6.juni, og drar oppover til Nordkapp rundt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skulle gjerne ha flydd over der da, men befinner meg i oslo på idrettskurs med to timer power-yoga hver dag.. :) Finnmark er foresten er Restricted area for flyging (grunnet 37 parallell). Men det er mulighet til å fly der, men da kreves det litt ekstra forberedelser fra min side :)

Fløy over hele lofoten for et par år siden da jeg var i Bodø. Finere natur kan jeg ikke huske å ha flydd over. (Fløy da i en rett linje fra Bodø til Røst, hvor at jeg flyr nord for Værøy og Lofotodden. Lander på Leknes og flyr over Svolvær før jeg fløy tilbake til Bodø, vest for Landegode)..

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

er det noen som vet hvor jeg kan finne en tabell over når solen forblir på himmelen døgnet rundt? Jeg er særlig interessert i Lofoten. Kanskje noen som bor der kan opplyse meg (merk ordspillet :evil: )?

Tusen takk.

Når tenker du deg til lofoten da terje? Skal oppvoer til helgeland en gang i løp av sommer og er vel ikke så langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere ikke har noe imot at jeg legger ut et par flybilder fra lofoten. Vet at det kanskje ikke er helt approbert, men det er jo fint med et lite perspektivbilde fra flyvinduet og av og til :D

Alex :roll:

Jeg var i det samme området med ubåten min i fjor sommer, og underveis fikk jeg tatt dette bildet:

post-898-133474466018_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å svi av to uker i juli/august til et besøk til familiens hjemsted i Alstahaug og reise til Unstad i Lofoten. På vei til/fra Unstad foretar jeg naturligvis en raid langs Nordlandskysten og får med meg noen artige topper. Jeg regner med å haike med ett eller annet taulag opp Stetind :roll:

Det er visstnok en hel verden av kule topper opp i nord som bare venter på å bli oppdaget :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt flybilletter t/r Bodø. Jeg har 15 dager og tenkte å ta båten til Moskenes og gå derfra og innover mot Svolvær. Hvis jeg har dager til overs, vil jeg gå rundt i Svolværområdet før jeg tar båten tilbake til Bodø. Første premiss for turen er at jeg ikke skal mase rundt og da heller gå glipp av noe snarere enn å gå glipp av avslapningen. Til Svolvær fra Moskenes ser det ut til å være omtrent 160 effektive km, og jeg har derfor god tid, men været er vekslende der oppe og terrenget ganske krevende, så vi får se. Det eksisterer visst bussforbindelser. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.