RobinM Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Sitat fra fhi.no: Buormen (Natrix natrix) er den største av våre tre frittlevende slangearter som vi finner i Norge. De andre to artene er hoggorm (Vipera berus) og slettsnok (Coronella austriaca). Stålormen (Anguis fragilis) blir ofte tatt for å være en slange, men den er derimot en øgle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisher Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Mener på at vi har tre typer ormer i her til lands, men sikker er jeg ikke... Mener å ha hørt at stålormen er liten å "stålaktig" i fargen. Buorm er visstnok lignende huggormen, kan bite, men har ikke gift... Huggormen....er vel den jeg liker minst, ikke så mye for min del. Er mest redd for hunden her. Tråkka nesten på en ifjor høst, en gråaktig litt bleik i fargen. Det er visst hannen som har den fargen, hunnen er mer brun. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglehunden Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Sitat fra fhi.no: Buormen (Natrix natrix) er den største av våre tre frittlevende slangearter som vi finner i Norge. De andre to artene er hoggorm (Vipera berus) og slettsnok (Coronella austriaca). Stålormen (Anguis fragilis) blir ofte tatt for å være en slange, men den er derimot en øgle. Vi skrev vist inn samtidlig her Håper du fikk med deg det siste jeg skrev (endret) Jeg starter en ny tråd med øgler. Dette er et spennende tema Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.