Gå til innhold
  • Bli medlem

klær på piggen


beeatepeate

Anbefalte innlegg

Annonse

Hehe, bedre å spørre enn å gå på masse blemmer vi andre har gjort gjennom årene.

Ved strålende vær: Fjellstøvler, Shorts og kortermet t-skjorte (ikke bomull!!!)

I sekken, lett skall-bekledning + fleecejakke.

Husk solkrem og solbriller.

Alltid lue og votter/hansker over 2000m!

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom jo en del snø i vinter da, så tidlig i juli kan det bli riktig så artig ned igjen.... og forresten, sist jeg var det startet jeg i megabra vær med mine to eldste jenter (10 og 13 da), da vi kom over Keilhaus ble det skikkelig guffent (bra hytta akkurat var åpnet), og så ble det skikkelig bra igjen litt nedenfor keilhaus på vei ned igjen... Er det mye snø er det kun skikkelige fjellstøvler med ULLSOKKER som holder deg varm (kan godt være tynne..) når du blir våt (for det blir du om det er mye snø).

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig greie som hittil ikke er nevnt er gamasjer. Trenger ikke være dyre, men må være dekkende nok til at man ikke får snø i støvlene.

Forsåvidt enig panda, for snø nedi støvlene er no dritt!

Alternativt surre sportstape rundt buksa nederst stramt over støvlene. Funker som pokker ved kortere snøpasseringer.

Funker ikke så bra med bomullsbukser(blir fort våte og tørker aldri), men det er vel ikke så så mange som benytter det lenger;)

Tips, ta en titt på Norrøna Falketind softshellbukse!

Hempe/krok nederst som festes til skolissene, samt "sugeplast" på innsiden av buksa som låser rundt støvlene. Kjempemessig!

De fleste bukser kan enkelt modifiseres på samme vis, og vips har man spart 1000 spenn i gamasjer :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Hehe

kortermet t-skjorte (ikke bomull!!!)

God tur :D

Ett valg:

tynn micro ull fra Smartwool - fra Sportsnett - til 599,- (sportsnett.no)

glem ikke den aldeles nydelige boxetrusa fra Smartwool.

Jo jeg har prøv tilsvarende produkter i ull til langt rimeligere pris,

de kommer ikke i nærheten av kvaliteten, spesielt så klør de selv om de ikke klør :D

Bare jeg blir ferdig med NyreTX nå så kommer jeg etter, i smartwoola !

Vettakollen gjorde meg lite idag, så det er håp for olsok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.