Gå til innhold
  • Bli medlem

Vandre/fjelltur 17-20 maj - hjælp!


onlynine

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen erfaring med at vandre i norge, men kunne godt tænke mig et par gode dage med familien den 17-21 maj.

Jeg har set på den klassiske besseggen, men der er vel for meget sne? (kan man gøre den på ski kanske?)

Hvis du har et andet forslag til en klassiske vandre tur (evt med telt) vil jeg meget gerne høre?

Tak

Bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Bo, jeg foreslår Sognefjellet hvis fint vær!

Evt telt kan slås opp ved Krossbu, Sognefjellshytta, langs veien, hvis du ønsker telt nært bilen.

Evt ta med telt et stykke innover hvis dere ønsker det.

Ikke noen såkalte klassiske vandreturer dette, men blant de flotteste vårskiturer du får her til lands. Høyt og lettgått i storslagent landskap.

Ta dagstur fra teltet til Storebjørn. Neste dag går dere til Fanaråki, eller de søre Smørstabbtinder, eller til store Smørstabbtind, eller dere rett og slett bare rusler på breene, men jeg syns nå dere må litt opp da :D , osv osv.....

Mange muligheter der oppe.

Tror det har vært så mye snø i vinter, at breene er trygge. Det får de som har vært der i vinter evt bekrefte/avkrefte.

Skal dit førstkommende helg, så da kan du få en rapport.

Kjempeflotte dagsturer dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har vært så mye snø i vinter, at breene er trygge. Det får de som har vært der i vinter evt bekrefte/avkrefte.

Breene (Leirbreen og Smørstabbreen) var veldig fine nå på lørdag 5. mai. Mer hardpakket enn jeg har opplevd tidligere. Isbelagt enkelte steder, men nå har det vel kommet noe snø der etterpå, slik at det sikkert er styresnø oppå.

Folk tuslet og gikk overalt på breene, og forholdene må nok sies å være meget gode. Bortsett fra den glatte isen enkelte steder. Stegjern var kjekt å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.