Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - jeg er ute etter tips om skitur i februar, 3-4 dagers tur med innbakt topptur (2000 m +). Jeg har tidligere bl.a. vært i Rondane og Dovreområdet. Jeg reiser fra Ålesund - så Jotunheimen er vel vanskelig tilgjengelig på denne tiden av året. Er det noen som kan gi meg noen gode råd? Kan noen fortelle meg om Storsmeden i Rondane er tilgjengelig på vinterstid? Er ikke altfor glad i klatring og bruker ikke tau.

Annonse
Skrevet
Kan noen fortelle meg om Storsmeden i Rondane er tilgjengelig på vinterstid? Er ikke altfor glad i klatring og bruker ikke tau.

Letteste ruta opp til Storsmeden går fra bandet på sørvestsiden (mellom Steet og Storsmeden). Det kan være utsatt å nå dette skaret pga snøfonner som bygger seg opp. Dette må du vurdere på stedet. Ryggen til topps skal gå greit om vinteren selv om det er forholdsvis bratt. Rondane er som regel snøfattig og kanskje blir den også det i februar dette året.

Skrevet

Hva med Tafjordfjella? Området kan ikke by på høyder over 1999 moh, så det er kanskje ikke nok? :P En rundtur med start på Brøste (fra Bjorli) via Høgtunga (1912 moh), Pyttegga (1999 moh), Karitind (1982 moh) mfl. er slett ikke noe dårlig alternativ til våre fjellområder med 2000-metere.

Tafjordfjella er spesielle, stille og fredelig, men langt fra kjedelig. Med telt er det flere fine muligheter til en rundtur med en eller flere toppbestigninger.

Se gjerne http://www.bergtatt.net/topper/vestlandet/pyttegga/pyttegga.htm

Skrevet

Breheimen er eit fint turmål i vintersesongen. Brukbart med 2000-metrar og fint skiterreng. Holåtindar, Hestbrepiggar, Lomseggi, Hestdalshøgdi, Tverrådalskyrkja, Moldurhøi er alle oppnåelege, i tillegg til Gråhø mellom Skjåk og Lesja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.