Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte jeg skulle utstyre meg med ultralight sommerutstyr for en uke i tåkeheimen, og hadde vært fint med kommentarer i den forbindelse....

Har tenkt på Hilleberg Tarp 5 UL (ca. 400g inkl. stenger), i kombinasjon med Hilleberg Bivanorak (650g). Sistnevnte brukes som rainshelter både om dagen og natten (ta med sovepose + liggeunderlag inn).

Har videre tenkt på Marmot Atom reg. (450g) som går ned til +5c, og har Thermarest Pro (500g) fra før. Dvs. sovegreier + regntøy = totalt ca. 2kg...

Kommentarer el. innspill til dette? Andre løsninger som er lettere, evt. like lette men mer komfortable?

Mvh.

TH

Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor i tåkeheimen du skal men..

Underlagsmatta er super. Skal du mellom 1-2000 moh?? kan +5 pose være snaut. Under 1K bør som regel +5 pose holde.

Tenk mygg mht telt.

Primus leverer en titansak på rundt 50gram, grisedyr (1800,-) men utrolig sterk og driftssikker(benyttet den ca 150 døgn siste 3 år).

Fornuftig å gå "lightscale" TH :idea:

Skrevet

Takk for tips :idea:

Tenker på å gå i østparten av Jotunheimen, opp til ca. 2000.... Tenker selv at +5 blir litt i minste laget, men Hilleberg (som jeg stoler blindt på :)) går god for at Bivanoraken hever temperatursmertegrensen for soveposer med opp til +4 grader.... Vil da gi en total komf.-temp på ca. 0c... Tenker kanskje at jeg vil bli utsatt for -2/-5 på det meste, men er ingen ekspert - så kommentarer på dette ville også vært greit -)

Ellers; er det noen som har en bedagelig 5-7 dagers rute i Jotunheimen å anbefale? :lol:

Har dog en (Optimus?) Crux-brenner som veier next-to-nothing som jeg er meget godt fornøyd med. :wink:

Skrevet

Jepp, crux'n funker ypperlig. Bivanoraken også! Dog, campèr ikke i Leirungsdalen i august. MYGG :idea:

5-7 dagers turer i "heimen" vil du få masse supertips om av eksperter etterhvert vettu. Fyr løs Nils, Morten, Kim, Tom (etterhvert), mfl .....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.