Gå til innhold
  • Bli medlem

Ultralight sommerutstyr


thpaulsen

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle utstyre meg med ultralight sommerutstyr for en uke i tåkeheimen, og hadde vært fint med kommentarer i den forbindelse....

Har tenkt på Hilleberg Tarp 5 UL (ca. 400g inkl. stenger), i kombinasjon med Hilleberg Bivanorak (650g). Sistnevnte brukes som rainshelter både om dagen og natten (ta med sovepose + liggeunderlag inn).

Har videre tenkt på Marmot Atom reg. (450g) som går ned til +5c, og har Thermarest Pro (500g) fra før. Dvs. sovegreier + regntøy = totalt ca. 2kg...

Kommentarer el. innspill til dette? Andre løsninger som er lettere, evt. like lette men mer komfortable?

Mvh.

TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvor i tåkeheimen du skal men..

Underlagsmatta er super. Skal du mellom 1-2000 moh?? kan +5 pose være snaut. Under 1K bør som regel +5 pose holde.

Tenk mygg mht telt.

Primus leverer en titansak på rundt 50gram, grisedyr (1800,-) men utrolig sterk og driftssikker(benyttet den ca 150 døgn siste 3 år).

Fornuftig å gå "lightscale" TH :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :idea:

Tenker på å gå i østparten av Jotunheimen, opp til ca. 2000.... Tenker selv at +5 blir litt i minste laget, men Hilleberg (som jeg stoler blindt på :)) går god for at Bivanoraken hever temperatursmertegrensen for soveposer med opp til +4 grader.... Vil da gi en total komf.-temp på ca. 0c... Tenker kanskje at jeg vil bli utsatt for -2/-5 på det meste, men er ingen ekspert - så kommentarer på dette ville også vært greit -)

Ellers; er det noen som har en bedagelig 5-7 dagers rute i Jotunheimen å anbefale? :lol:

Har dog en (Optimus?) Crux-brenner som veier next-to-nothing som jeg er meget godt fornøyd med. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, crux'n funker ypperlig. Bivanoraken også! Dog, campèr ikke i Leirungsdalen i august. MYGG :idea:

5-7 dagers turer i "heimen" vil du få masse supertips om av eksperter etterhvert vettu. Fyr løs Nils, Morten, Kim, Tom (etterhvert), mfl .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.