aker Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Hei! Sikler om dagen mye på Garmin 60 CSx og kommer over den med en svært gunstig pris på Netshop.no: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=30188 Men som det står er det en USA-modell, er det noen forskjell på denne og den norske modellen? Norsk meny kanskje? Kan det være verdt 900 kr i prisforskjell? - Aker Siter
Mayhassen Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Jeg bruker amerikansk versjon, liker den bra. Nå liker jeg uansett at sånt har engelsk meny, da jeg ofte skjønner denne bedre (samme på kamera, data osv). Du har ikke æøå på amerikansk versjon, men du har metriske måleenheter så du slipper å tulle med miles og slikt hvis du ikke har en sær interesse for det da:) Burde vel kanskje være mulig å laste inn norsk meny på den også? Siter
aker Skrevet 23. april 2007 Forfatter Skrevet 23. april 2007 Takk for et lite innsyn. Er nok ingen fan av miles etc. Hvis det kun er manualen som i så tilfelle skiller, synes jeg ikke den er verdt 900 kr. Noen andre som vet noe om dette? - Aker Siter
Kjell Iver Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Søk - og du skal finne http://www.fjellforum.net/viewtopic.php?p=65719#65719 Norsk meny kan patches. Garanti er også grei da man registrerer GPS'en på Garmin... Siter
aker Skrevet 23. april 2007 Forfatter Skrevet 23. april 2007 Takk for all god hjelp! Går nok for USA-modellen og "patcher"(?) menyen. Får vel ta en telefon til NetShop i morgen og finne ut av garantien, ettersom jeg ikke klarte å finne noe om den på nettsidene. - Aker Siter
Mayhassen Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Her har du patchen http://www.mineturer.net/garpatch_full.zip Siter
aker Skrevet 24. april 2007 Forfatter Skrevet 24. april 2007 Sjekket opp Garantien hos Netshop, og den er på 2 år. Altså ikke noe å tape på å kjøpe USA-modellen. - Aker Siter
bernt Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Jeg vil tro at du har 5 års reklamasjonsrett på en slik GPS-mottaker siden den er "ment til å vare vesentlig lenger" enn 2 år (Se f.eks. http://forbrukerportalen.no/faq/1023109613.19 ). Selgers garanti kan ikke begrense de rettigheter du har ihht. lovverket, kun utvide rettighetene. (Det er klart at Netshop sier 2 år for å begrense ansvaret sitt, men f.eks.CD-spillere og Playstation kommer under 5-årskategorien, og Forbrukerådet mener en mobiltelefon gjør det solv om forhandlerne bestrider det. Den saken verserer vel i rettsystemet nå). Hvis du kjøper fra utlandet stiller det seg noe anderledes, men der er det mest praktiske hensyn som gjør det vanskelig med reklamasjon. De fleste land har jo et lovverk som beskytter forbrukerne (F.eks. en venn av meg reklamerte på brilleinnfatninger han hadde kjøt direkte fra Armani i Italia. Det gikk bra det, men det var en del styr). Siter
bernt Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 To presiseringer: 1) Selger har full anldning til å gi en 2-års garanti som gir deg mer rettigheter enn kjøpsloven. 2) Det er slått fast at det er 5 års reklamasjonsrett på mobil. Se http://www.dinside.no/php/art.php?id=117662 og da kan vi vel trygt anta at det er det for en GPS-mottaker også. Siter
aker Skrevet 24. april 2007 Forfatter Skrevet 24. april 2007 Takk for mange gode fakta. Får vel ta en telefon til og presse de litt - Aker Siter
+PTG Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Jeg kjøpte også på Netshop (USA modell). I de fleste menyer hvor tekst kan skrives inn finnes æøåÆØÅ + flere. Basekartet er for USA, men det kan i en meny (Setup maps) 'hides'. Den norske varianten har vel Europeisk basekart. Fint med ekstra minne, mener opptil 1Gb skal gå ifølge spec. 199 kr for 512 mb. Siter
aker Skrevet 24. april 2007 Forfatter Skrevet 24. april 2007 Da kommer det en liten oppdatering. Netshop kunne informere om at GARANTIEN kun varte 2 år, ettersom det var USA-modell(den norske modellen har 5 års garanti). Men den leveres med 5 års REKLAMASJONSRETT kunne kundeservice-mannen opplyse. Ser minnekort blir nevnt, hvor stor plass tar kart? Holder det med 1 Gb? - Aker Siter
Mayhassen Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Du kommer langt med 1GB! Eks: Alle kartene over Jotunheimen og Hardangervidda (72 kartblad i N50 serien) tar ca 50MB... Siter
bernt Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 Sitat Netshop kunne informere om at GARANTIEN kun varte 2 år, ettersom det var USA-modell(den norske modellen har 5 års garanti). Men den leveres med 5 års REKLAMASJONSRETT kunne kundeservice-mannen opplyse. Kunne mannen fortelle hva garantien gir utover kjøpslovens reklamasjonsrett? Siter
aker Skrevet 24. april 2007 Forfatter Skrevet 24. april 2007 Sitat Kunne mannen fortelle hva garantien gir utover kjøpslovens reklamasjonsrett? Nei, han gjorde det ikke. Begrunnet garantien med at det var en USA-modell.. Det var det eneste jeg fikk vite. Siter
jonm Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Sitat Her har du patchen http://www.mineturer.net/garpatch_full.zip Hva gjør egentlig denne patchen? Siter
aker Skrevet 25. april 2007 Forfatter Skrevet 25. april 2007 Den gir norsk meny på Garmin GPSMAP 60CSx, USA-modell(denne leveres nemlig med engelsk meny) - Aker Siter
hsveier Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Hei, er det noen som har en adresse til en brukbar internett shop i USA? Med dagens lave dollarkurs budre det være penger å spare på å kjøpe derfra, spesielt når en får så gode tips om hvordan tilpasse den til norske forhold.... Siter
asghegg Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Sitat Hei, er det noen som har en adresse til en brukbar internett shop i USA? Med dagens lave dollarkurs budre det være penger å spare på å kjøpe derfra, spesielt når en får så gode tips om hvordan tilpasse den til norske forhold.... Sjekk linken: http://www.navigate3d.no/mbbs22/forums/thread-view.asp?tid=489&posts=2&highlight=60&highlightmode=1#M2346 Siter
squidman Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Sitat Hei, er det noen som har en adresse til en brukbar internett shop i USA? Med dagens lave dollarkurs budre det være penger å spare på å kjøpe derfra, spesielt når en får så gode tips om hvordan tilpasse den til norske forhold.... Jeg kjøpte min CSX på www.newegg.com til drøye USD 350 eller noe slikt (jeg var i USA da, ikke alle forhandler kanne sende utenlands - men ganske stor forskjell mellom 1500 NOK + MVA og 3500+ hoss norske forhandlere ).. Men jeg har nå problemet at jeg sitter med amerikansk grunnkart. Jeg skulle gjærne oppdatert eller lagt inn Europeiske veikartet, men finner ingenting til under 1500 kroner. Vurderer torrent + hack selfølgelig - da i dette tilfellet (monopol) synes jeg litt 'pirat aksjon' er bare rettferdig... Andre med samme problem (veikart for Norge, amerikansk 'grey' GPS)? Siter
runegutt123 Skrevet 12. desember 2007 Skrevet 12. desember 2007 Sitat Da kommer det en liten oppdatering. Netshop kunne informere om at GARANTIEN kun varte 2 år, ettersom det var USA-modell(den norske modellen har 5 års garanti). Men den leveres med 5 års REKLAMASJONSRETT kunne kundeservice-mannen opplyse. Ser minnekort blir nevnt, hvor stor plass tar kart? Holder det med 1 Gb? - Aker Er Netshop norsk selskap? I så tilfelle må de følge norsk kjøpslov, uansett hva utstyret er laget for. Siter
8370Roger Skrevet 16. desember 2007 Skrevet 16. desember 2007 Sitat Jeg kjøpte også på Netshop (USA modell). I de fleste menyer hvor tekst kan skrives inn finnes æøåÆØÅ + flere. Basekartet er for USA, men det kan i en meny (Setup maps) 'hides'. Den norske varianten har vel Europeisk basekart. Fint med ekstra minne, mener opptil 1Gb skal gå ifølge spec. 199 kr for 512 mb. Hei Vurderer å kjøpe en direkte fra usa. Den har amerikansk basekart. Er det ikke mulig å laste inn europeisk basekart eller er basekartet fast programmert i gpsen? Med dagens dollarkurs får jeg den for ca 2100,- så her er det mange penger å spare. Siter
asghegg Skrevet 16. desember 2007 Skrevet 16. desember 2007 Sitat Hei Vurderer å kjøpe en direkte fra usa. Den har amerikansk basekart. Er det ikke mulig å laste inn europeisk basekart eller er basekartet fast programmert i gpsen? Med dagens dollarkurs får jeg den for ca 2100,- så her er det mange penger å spare. Det Amerikanske basekartet kan ikke fjernes. Legg inn Norge i 1:250000 og skjul basekartet, da får du også et kart som er meget bedre. Hvis du absolutt vil ha noe som ligner basekart, da legger du inn worldmap over de områdene du ønsker. Basekartet er ikke egnet til noe annet enn oversiktskart Siter
8370Roger Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Sitat Her har du patchen http://www.mineturer.net/garpatch_full.zip Hei Har bestilt 60CSX fra USA og venter i spen ning. Jeg forsøkte å følge linken til patchen, men den virket ikke Kan du hjelpe meg? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.