Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Olympus Mju 770 SW ser ut til å dekke behovet for et tøft snapshotkamera til tubruk - se:

http://www.idg.no/tester/lydogBilde/digitale_kamera/article51572.ece

Det er hakket tøffere enn Pentax Optio WP som jeg har hatt et par år. Er rimelig fornøyd med dette, men det må være bra lysforhold for å få bra bilder (vil også gjelde Mju 770 - objektivåpningen er rett og slett for liten), da blir de til gjengjeld sammenlignbare med de fra den gamle speilrefleksen.

Pga konstruksjonen takler Pentaxen motlys dårlig, samme vil gjelde Olympusen (samme konstruksjon).

I tillegg til mer tøffhet har Olympusen en viktig fordel i fht Pentaxen om jeg tolker bildet rett: Den har gjennomsiktssøker i tillegg til skjermen bak. I kraftig lys (snø på fjellet f.eks.) ser en nesten ikke skjermbildet - har ofte savnet gjennomsiktssøker på Pentaxen.

Er du i marked for et lite, robust turkamera så tipper jeg Olympusen er optimal per i dag.

Annonse
Skrevet

Jeg har forgjengeren til µ 770SW, µ 720SW, som konstruksjons- og utseendemessig er ganske likt. Forskjellen er vel at 770 tåler enda mer. Jeg har hatt det i åtte måneder nå og brukt det mye på tur. Har lite å klage på. Det eneste store minuset er størrelsen på knappene, de er alt for små! Vanskelig å bruke med vindvotter på, men det lar seg gjøre med litt knoting. Anbefaler kameraet på det sterkeste for folk som vil ha et robust kompaktkamera til turbruk.

I tillegg til mer tøffhet har Olympusen en viktig fordel i fht Pentaxen om jeg tolker bildet rett: Den har gjennomsiktssøker i tillegg til skjermen bak. I kraftig lys (snø på fjellet f.eks.) ser en nesten ikke skjermbildet - har ofte savnet gjennomsiktssøker på Pentaxen.

Dette kameraet har IKKE gjennomsiktssøker (verken 720 eller 770) bare skjerm bak, dessverre. Det du nok har tolka som gjennomsiktssøker er nok blitsen eller den lille pæra rett ved siden av.

mju770SW_titaniumgrey_front_M_rdax_166x117.jpgmju770SW_back_M_rdax_166x114.jpg

Skrevet

Dette kameraet har IKKE gjennomsiktssøker (verken 720 eller 770) bare skjerm bak, dessverre. Det du nok har tolka som gjennomsiktssøker er nok blitsen eller den lille pæra rett ved siden av.

Hvordan er dine erfaringer med skjermen i sterkt lys?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.