Tiri Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Nå skal jeg søke på villreinjakt . Er det mange andre her som søker på det? Siter
thopet Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Hmm.. Villreinjakt er noe jeg vil prøve en gang i fremtiden!!!!!!!! Høres utrolig spennende ut Siter
Detlef Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Ble med som jaktfølge i Lesja-området i 2005 og 2006. Les mer her: http://www.navigate3d.no/mbbs22/forums/thread-view.asp?tid=594&posts=5&start=1 Siter
fuglehunden Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Søker hver høst og kanskje det blir i år også Siter
Tiri Skrevet 16. april 2007 Forfatter Skrevet 16. april 2007 Hmm.. Villreinjakt er noe jeg vil prøve en gang i fremtiden!!!!!!!! Høres utrolig spennende ut Ingenting er mer spennende en villreinjakt ! Siter
Fjellgeita Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 I år blir det nok reinsjakt i Setesdal Vesthei. Satser på fine jaktdager. Siter
Vandrefalk Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Har bare skutt tamrein jeg.... Men den smaker godt den også Siter
Tiri Skrevet 16. april 2007 Forfatter Skrevet 16. april 2007 Har bare skutt tamrein jeg.... Men den smaker godt den også Smaken er det nok ingenting å si på ! Men kan ikke vær mye spennede å skyte tamrein... Men får sikkert noen fine turer da også . Siter
EinarW Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Har søkt, men som vanlig får en vel ikke Kunne tenkt meg å bli med noen andre som skal avgårde ei helg eller flere, om jeg ikke får selv i år heller. Så om noen kunne tenkt seg en turjeger under reinsjakta er det bare å si fra! Har forøvrig slakterutdanning om det skulle hjelpe på . ew Siter
Fjellgeita Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Smaken er det nok ingenting å si på ! Men kan ikke vær mye spennede å skyte tamrein... Men får sikkert noen fine turer da også . En del av dagens villreinstamme i enkelte villreinsområder er forvillet tamrein. Siter
Tiri Skrevet 17. april 2007 Forfatter Skrevet 17. april 2007 En del av dagens villreinstamme i enkelte villreinsområder er forvillet tamrein. Jeg kan endel om villrein jeg, og vet hva jeg jakter på . Finnes ikke villere villrein enn den i området jeg jakter i. Det er det forsket på . Siter
Vandrefalk Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Norsk vill- og tamrein er vel i grunnen akkurat det samme; Rangifer tarandus tarandus, om jeg husker rett De oppfører seg vel ganske likt også, og de spiser stort sett det samme.. MEN: Villreinen er vel for det meste større, friskere og (nettopp) villere... Siter
Tiri Skrevet 17. april 2007 Forfatter Skrevet 17. april 2007 Norsk vill- og tamrein er vel i grunnen akkurat det samme; Rangifer tarandus tarandus, om jeg husker rett De oppfører seg vel ganske likt også, og de spiser stort sett det samme.. MEN: Villreinen er vel for det meste større, friskere og (nettopp) villere... Villreinen jeg jakter på har ikke tamrein gener i seg . Ellers så er jeg enig i at de spiser det samme og sikkert smaker likt også. Men når man skal jakte på dem så kan ikke den jakta sammenlignes. Villreinen er VILL og tamreinen er TAM . Siter
kryk Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Hei Tiri! Skal søke på alt jeg kan og vet om. Grimsdalen på førstevalg. Dovrefjell på neste.... "Tamrein" i Ottadalen blir prioritert sist på søknaden... Siter
Tiri Skrevet 17. april 2007 Forfatter Skrevet 17. april 2007 Hei Tiri! Skal søke på alt jeg kan og vet om. Grimsdalen på førstevalg. Dovrefjell på neste.... "Tamrein" i Ottadalen blir prioritert sist på søknaden... Så bra! Jeg jakter i Grimsdalen og synes det er det beste området! Har vært å tatt noen pliktskudd i dag, var deilig å få blåst støvet av børsa! Siter
kryk Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Har aldri jaktet i Grimsdalen, men håper jeg er heldig med trekning i år. Har jaktet lengre sør i Rondane flere ganger, men vet godt at det alltid er mye rein i Grimsdalen. Drømmer og drømmer, men tør nesten ikke håpe på noe flaks i trekningen. Får jo aldri noe på den statskog-trekningen Siter
Tiri Skrevet 17. april 2007 Forfatter Skrevet 17. april 2007 Har aldri jaktet i Grimsdalen, men håper jeg er heldig med trekning i år. Har jaktet lengre sør i Rondane flere ganger, men vet godt at det alltid er mye rein i Grimsdalen. Drømmer og drømmer, men tør nesten ikke håpe på noe flaks i trekningen. Får jo aldri noe på den statskog-trekningen Er vanskelig å få på statskog, men engang må det jo klaffe . Er bare å håpe . Jeg er innenbygds så jeg vet jeg får, jaktet ikke på Grimsdalen i fjor ! Siter
Ole Skrevet 17. april 2007 Skrevet 17. april 2007 Er garantert å få i Sel, siden jeg er innenbygds,, ellers blir nok Grimsdalen prioritert høyest ja. Kjedelig å sitte på Sletthøe å se på all reinen inne på Grimsdalen Siter
fuglehunden Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Er garantert å få i Sel, siden jeg er innenbygds,, ellers blir nok Grimsdalen prioritert høyest ja. Kjedelig å sitte på Sletthøe å se på all reinen inne på Grimsdalen Hehe, fint noen sitter på grensa å holder rein på rett plass Siter
Tiri Skrevet 18. april 2007 Forfatter Skrevet 18. april 2007 Hehe, fint noen sitter på grensa å holder rein på rett plass Jeg er også veldig lykkelig over de som sitter der . Siter
Ole Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Satser på å få lokket den over grensa kvelden den 19. tenker jeg Siter
Tiri Skrevet 18. april 2007 Forfatter Skrevet 18. april 2007 Satser på å få lokket den over grensa kvelden den 19. tenker jeg . Siter
Tiri Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Skrevet 10. mai 2007 I kveld er det trekning for innenbygds !!! Håper jeg får simle og kalv . Siter
Vandrefalk Skrevet 10. mai 2007 Skrevet 10. mai 2007 Mens du venter i spenning kan du jo se hva vi jakter på her oppe i nord, uten å søke Siter
Tiri Skrevet 10. mai 2007 Forfatter Skrevet 10. mai 2007 Mens du venter i spenning kan du jo se hva vi jakter på her oppe i nord, uten å søke Jeg kommer !!!! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.