Atomsilda Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Hei! Vurderer å kjøpe meg GPS. En arbeidskollega har en Garmin 12XL som er ca 6-7år gammel og omtrent ikke brukt! Er ikke kartfunksjon på denne. Er det noen på Fjellforum som har kjennskap til denne eller bruker denne? Hva er en slik verdt i dag? Hva er en fornuftig pris? Bør jeg heller kjøpe en mer moderne? Siter
+PTG Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Hvis du liker å knotte er dette saker. Tung, bruker ganske mye batteri, knottete menyer. Kom i 1997/98. Turkompiser brukte denne de første åra, alle har byttet til noe bedre nå. Hvis jeg ikke husker feil så var dette gjennomslags GPS, militær standard - robust. Alternativ garmin etrex euro, ca 1100-1200 kr. Lett, bedre batteritid, enkle menyer, samme basisfunksjoner. Har sjøl brukt Etrex Summit i mange år, som jeg har vært veldig fornøyd med, ca 2 lapper. Har nå anskaffet en med kart, 60csx, og det begynner å smake fugl. Mye, mye enklere. Siter
Vandrefalk Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 Hei! Vurderer å kjøpe meg GPS. En arbeidskollega har en Garmin 12XL som er ca 6-7år gammel og omtrent ikke brukt! Er ikke kartfunksjon på denne. Er det noen på Fjellforum som har kjennskap til denne eller bruker denne? Hva er en slik verdt i dag? Hva er en fornuftig pris? Bør jeg heller kjøpe en mer moderne? Bruker en 12XL til sporlogging.. Det er vel bare å innse at den er akterutseilt. Å kjøpe en 12XL i dag er som å kjøpe et svart/hvitt TV; du ser bildene helt allright, men du vet jo at det finnes noe mye bedre.... Ville vel ikke kjøpt en slik i dag. OK hvis du får den gratis.. Siter
Atomsilda Skrevet 14. april 2007 Forfatter Skrevet 14. april 2007 Hei! Takker for svar!! Skjønner at denne er blitt nærmest en antikvitet!!! Er bedre enn ingenting så hvis jeg byr noen få hundrelapper for den så får det være nok!! Siter
Vandrefalk Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Den viser jo den nøyaktige posisjonen din, da, så i kombinasjon med kart (som du jo uansett har med deg) så gjør den jo absolutt jobben... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.