Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vurderer å kjøpe meg GPS. En arbeidskollega har en Garmin 12XL som er ca 6-7år gammel og omtrent ikke brukt! Er ikke kartfunksjon på denne. Er det noen på Fjellforum som har kjennskap til denne eller bruker denne? Hva er en slik verdt i dag? Hva er en fornuftig pris? Bør jeg heller kjøpe en mer moderne? :roll:

Annonse
Skrevet

Hvis du liker å knotte er dette saker. Tung, bruker ganske mye batteri, knottete menyer. Kom i 1997/98. Turkompiser brukte denne de første åra, alle har byttet til noe bedre nå.

Hvis jeg ikke husker feil så var dette gjennomslags GPS, militær standard - robust.

Alternativ garmin etrex euro, ca 1100-1200 kr. Lett, bedre batteritid, enkle menyer, samme basisfunksjoner.

Har sjøl brukt Etrex Summit i mange år, som jeg har vært veldig fornøyd med, ca 2 lapper.

Har nå anskaffet en med kart, 60csx, og det begynner å smake fugl. Mye, mye enklere.

Skrevet
Hei! Vurderer å kjøpe meg GPS. En arbeidskollega har en Garmin 12XL som er ca 6-7år gammel og omtrent ikke brukt! Er ikke kartfunksjon på denne. Er det noen på Fjellforum som har kjennskap til denne eller bruker denne? Hva er en slik verdt i dag? Hva er en fornuftig pris? Bør jeg heller kjøpe en mer moderne? :)

Bruker en 12XL til sporlogging.. Det er vel bare å innse at den er akterutseilt. Å kjøpe en 12XL i dag er som å kjøpe et svart/hvitt TV; du ser bildene helt allright, men du vet jo at det finnes noe mye bedre.... :D:D

Ville vel ikke kjøpt en slik i dag. OK hvis du får den gratis.. :)

Skrevet

Hei! Takker for svar!! :) Skjønner at denne er blitt nærmest en antikvitet!!! Er bedre enn ingenting så hvis jeg byr noen få hundrelapper for den så får det være nok!! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.