Randi_W Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Bor i Oslo og har store planer om noen helgeturer i fjellet før snøen forsvinner. Er det noen som kan anbefale områder/ruter som egner seg på denne tiden av året? Siter
fuglehunden Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Sitat Bor i Oslo og har store planer om noen helgeturer i fjellet før snøen forsvinner. Er det noen som kan anbefale områder/ruter som egner seg på denne tiden av året? I midt norge ved dovre og nord i østerdalen er det kjempe fint vær nå. I disse områdene er det sol nesten hele tiden. Siter
Etsvends Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Litt tvilsom til at snøen ligger spesielt lenge på de nevnte stedene. Vært lite snø der i år og den er nok snart på retrett. Var i femundsmarka i påsken og vi antok at det ville være mulig å gå på fottur om få uker. måtte gå over mye mose og stein på vår skifærd Siter
maxwaagal Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Hvis du er villig til å sette deg på bergensbanen så er det nok av snø for minst en måneds tid fremover på vestsiden av vidda. Var på tur til Grindaflethytta i palmehelgen og der var det ca 5 meter snø. Og nå sist søndag så kom det ytterligere 30 cm nysnø i fjellet på Voss. Jeg gikk fra Ljosanbotn stasjon, men turen skal også være mulig å gå fra Myrdal og Upsete, som begge ligger på bergensbanen. Eller så er det vel topp forhold i finseområdet også. Siter
agno Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 I vest-Jotunheimen er det mye snø. Fondsbu er åpen ut april. Skiføre til uti juni. Et annet flott område er Valdresflya med Rasletind i lett rusleavstand, Kalvehøgdi, Munken mm. Valdresflya åpner sannsynligvis neste uke. Det er knall ! Siter
Rødtopp Skrevet 15. april 2007 Skrevet 15. april 2007 Hei Jeg er nettopp kommet fra tur til Tjørnholstind. Vi gikk fra Maurvangen (rapport kommer ...). Der var det skuffende lite snø. Flere steder var snøen avblåst, spesielt hellinger mot sør-vest. Det må ha vært et forykende vær i påsken eller deromkring. Skiene måtte bæres flere steder. Her er nok skisesongen på hell for i år dersom finværet fortsetter. Synd ... nå som veien over Valdersflya snart åpner og vårskisesongen egentlig starter. Siter
erikskon Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Hei! Jeg var i Jotunheimen (Spiterstulen) i påska og det er nok masse snø der fortsatt. Ellers har jeg også vært i nord enden av Rondane (dvs på dovre) for en måned siden og allerede da var det svært tynt der. Siter
fuglehunden Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Rundt Snøhetta og omegn er det kjempefint skiføre ei stund til. Siter
Gjest Fjellfinn Skrevet 16. april 2007 Skrevet 16. april 2007 Sitat Bor i Oslo og har store planer om noen helgeturer i fjellet før snøen forsvinner. Er det noen som kan anbefale områder/ruter som egner seg på denne tiden av året? Snota! 17. mai på Trollheimens tak -- du får det ikke bedre: http://www.krovoll.net/Snota/2003/slides/P36.htm Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.