Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i Oslo og har store planer om noen helgeturer i fjellet før snøen forsvinner.

Er det noen som kan anbefale områder/ruter som egner seg på denne tiden av året?

Annonse
Skrevet
Bor i Oslo og har store planer om noen helgeturer i fjellet før snøen forsvinner.

Er det noen som kan anbefale områder/ruter som egner seg på denne tiden av året?

I midt norge ved dovre og nord i østerdalen er det kjempe fint vær nå. I disse områdene er det sol nesten hele tiden.

Skrevet

Litt tvilsom til at snøen ligger spesielt lenge på de nevnte stedene. Vært lite snø der i år og den er nok snart på retrett. Var i femundsmarka i påsken og vi antok at det ville være mulig å gå på fottur om få uker. måtte gå over mye mose og stein på vår skifærd

Skrevet

Hvis du er villig til å sette deg på bergensbanen så er det nok av snø for minst en måneds tid fremover på vestsiden av vidda. Var på tur til Grindaflethytta i palmehelgen og der var det ca 5 meter snø. Og nå sist søndag så kom det ytterligere 30 cm nysnø i fjellet på Voss. Jeg gikk fra Ljosanbotn stasjon, men turen skal også være mulig å gå fra Myrdal og Upsete, som begge ligger på bergensbanen.

Eller så er det vel topp forhold i finseområdet også.

Skrevet
:wink: I vest-Jotunheimen er det mye snø. Fondsbu er åpen ut april. Skiføre til uti juni. Et annet flott område er Valdresflya med Rasletind i lett rusleavstand, Kalvehøgdi, Munken mm. Valdresflya åpner sannsynligvis neste uke. Det er knall !
Skrevet

Hei

Jeg er nettopp kommet fra tur til Tjørnholstind. Vi gikk fra Maurvangen (rapport kommer ...). Der var det skuffende lite snø. :D Flere steder var snøen avblåst, spesielt hellinger mot sør-vest. Det må ha vært et forykende vær i påsken eller deromkring. Skiene måtte bæres flere steder. Her er nok skisesongen på hell for i år dersom finværet fortsetter. Synd ... nå som veien over Valdersflya snart åpner og vårskisesongen egentlig starter.

Skrevet

Hei! Jeg var i Jotunheimen (Spiterstulen) i påska og det er nok masse snø der fortsatt. Ellers har jeg også vært i nord enden av Rondane (dvs på dovre) for en måned siden og allerede da var det svært tynt der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.