Jakob Skrevet 8. april 2007 Skrevet 8. april 2007 Hej Alle. Er der nogle som har gode erfaringer med dunjakke til vinterfjeldbrug? De skal gerne have en hætte og være ganske varme, men ikke for tunge Kender I en god jakke? Mvh Jakob Siter
Grevlingen Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Hvilken prisklasse og isolasjonsevner er du ute etter? For vinterfjellet er det (ihvertfall for meg) viktigere med slitestyrke enn lav vekt, så det ultimate valget for kalde dager med bruk av dunjakke/parkas i aktivitet vil være noe à la denne: http://www.canada-goose.com/products/viewproduct.aspx?prodid=54&langid=1 fra Canada Goose. Men dette er jo både dyrt og kanskje i varmeste laget. Om du ønsker et isolasjonsplagg for raster og kalde kvelder ville jeg heller gått for noe rimligere (men litt skjørere). Selv kjøpte jeg en SirJoseph-dunjakke for 1200,- på høstsalg i Praha (på hudysport - en Tsjekkisk kjede av typen XXL+Sportsnett-mix). Har sett jakken her hjemme til firedobbel pris . Sjekk ellers Rab (der får du ofte mye for pengene - selv i Norge, nå og da..), TNF (selvfølgelig..er på salg flere steder i disse tider), Fjellräven (synes i hvertfall godt på fjellet i de mer knallfargede variantene), Mountain Hardwear etc. Uansett - TILBUD eller UTENLANDSKJØP er tingen Siter
Etsvends Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Jeg bruker nå Bergans sin du jakke. Den er varm, og har en god hette som du kan ta av for å spare litt volum pg vekt. Jeg kjøpte den på DNT butikken i OSLO og ga ca 1500 kr for den, noe jeg ser på som billig for en dunjakke. den koster rundt 2000,- ellers. Jeg har ikke noe å sammenlikne med, men syntes denne er ganske lett og tar liten plass i kompresjonstrekket som følger med(brystlomma vrenges og jakka stappes nedi). Siter
Fetzo Skrevet 10. april 2007 Skrevet 10. april 2007 Var test om det i villmarksliv for ikke så lenge siden. Så får sikkert noen gode tips der Siter
leos Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 kjøpte nettop den nye hagløfsjakka m hette og er superfornøyd. ytterstoffet er litt vannavstøtende også, en fordel her på sør helgeland.. Siter
Gjeldnes Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Jeg har Sir Joseph Kjerag (http://www.sirjoseph.cz/produkty/kjerag.htm) og er godt fornøyd med den. Om det trengs enda mer varme så har de et par "større" modeller også. Siter
Jakob Skrevet 19. april 2007 Forfatter Skrevet 19. april 2007 Tak for alle jeres svar. Jakken er primært til vinterbrug i fjeldet, til frokosttiden og aftenen i teltet Siter
Erik Skrevet 19. april 2007 Skrevet 19. april 2007 Da hadde jeg satset på en dunjakke fra RAB. De er noe av det letteste man får og til den bruken du skisserer er det en fordel å gå etter vekt og ikke så mye holdbarhet. http://rab.uk.com/products_down_neutend.html Siter
The man Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Er enig med Erik. Rab er tingen. Bruker selv Rab quantum, men de har fetere utgaver også Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.