Gå til innhold
  • Bli medlem

Årets første padletur


Anbefalte innlegg

Sitter her og ser på bilder fra årets første padletur. Denne påsken har vi hatt et tragisk vær her på Sør-Helgeland, og de planlagte langturene med ski og pulk måtte vike plassen for korte dagsturer samt et feilslått forsøk på å komme opp til en hytte. Frustrerende å pakke og gjøre alt klart, men det er vel noe med at det er "ingen skam å snu" når været er ekstremt.

Men fordelen med å bo her ved kysten er at man bare kan lempe kajakken ut rett ut i et eldorado av øyer, holmer og sund når forholdene tilsier det.

Fint fotolys i perioder, og jeg legger ut noen bilder her.

Bildene er tatt nå i kveld. Enjoy. Om det er noen andre som også har tatt årets første kajakk-tur, så sleng på med andre bilder B)

post-497-133474458573_thumb.jpg

post-497-133474458581_thumb.jpg

post-497-133474458592_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Kjiver!

Flotte bilder, og godt du er i gang med padlesesongen. Jeg padler hele året, men her er noen bilder fra påsken. De er tatt i Bamble, litt nord for Kragerø:

20070408himmelspeil.jpg

20070408stille2.jpg

20070408torsk.jpg

Det siste er jo ikke akkurat noe padlebilde, men torsken er tatt fra kajakk! Viser at vi har litt småfisk her sør også... :)

Ønsker deg en god padlesesong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artige bilder Lars. Flott fisk det der! :)

Har aldri forsøkt fiske fra kajakk, annet enn at jeg har hatt en dorg med en spinner på slep i ferskvann - uten å få napp. Vi snakket om det på siste turen - at farta blir for lav til å dorge sjøørret. Men dere hadde der var en skikkelig rugg, etter mine forhold! (det var forresten ingen ørret heller :) )

Hadde en ny tur igjen i går og tok et par bilder av svært sikre vårtegn. Nemlig bergablomster og storskarven. Legger ut bilder av dem også her. Forøvrig passerte en elgku helt ytterst på den nakne øya, og det var litt spesielt, for de ligger langt fra fastlandet disse øyene.

Tar med et par bilder fra en forfallen fiskerstue med knuste vinduer og råtne gulv. Det er langt fra vårt moderne liv og til det livet de levde her for ikke så alt for mange årene siden. Noe OT i forhold til mitt opprinnelige tema, men det er ymse å se når man går på land på slike steder!

post-497-133474458858_thumb.jpg

post-497-133474458867_thumb.jpg

post-497-133474458879_thumb.jpg

post-497-13347445889_thumb.jpg

post-497-133474458894_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.