askogvoll Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 Har planlagt en rundtur på Austnubben, Stornubben, Nautgardstinden og Nautgardsoksle lørdag 14 og søndag 15 april. Har tenkt å gå ifra Storkroken (p-plass ca 7 km fra Glitterheim). Det jeg lurer på er om veien inn til Storkroken er fremkommelig for vanlige biler på denne årstiden. Mvh Alexander Siter
Mr Dalz Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 Hei. Skulle ta akkurat samme ruta i påsken, men etter å ha kjørt et stykke innover fra hovedveien så viste det seg at veien var stengt med bom. Alternativet ble da å kjøre inn til Spiterstulen og gå til Glitterheim derfra. Om veien åpner til du skal gå er vel heller tvilsomt.. Men det kan jeg ikke gi et sikkert svar på. Turen fra Spiterstulen tar fra 4-7 timer. Avhengig om man ønsker å gå oppom Glittertind eller ikke. Håper du får en fin tur! Mvh Bernt Siter
askogvoll Skrevet 6. april 2007 Forfatter Skrevet 6. april 2007 Takker for svaret:) Tror nok jeg tar alternativet som er litt lengre å gå enn fra Storkroken. Da tror jeg at jeg drar via RV 51, og går ifra Hindsæter fjellstue. Mvh Alexander Skogvoll Siter
Nils Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 Det jeg lurer på er om veien inn til Storkroken er fremkommelig for vanlige biler på denne årstiden. I fjor vår ringte jeg Glitterheim angående åpning av veien innover i Veodalen mot parkeringen ved nasjonalparkgrensa. Da skulle de starte brøyting 25. mai. Mer om dette i denne tråden: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=5173&highlight=veien+glitterheim Siter
yardbird Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Vær også obs på at veien kan være ganske dårlig rett etter at den er brøyta opp/åpnet - har selv opplevd ikke å ta sjansen på å kjøre videre med vanlig personbil (stasjonsvogn) i begynnelsen av juni fordi det virket som deler av veien var i ferd med å forsvinne. De trenger ofte en periode for å sette i stand partier som er ekstra utsatt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.