Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Flotte turer det der!

Lekkert rypebilde også!

(to av soloppgangsbildene er tekstet "Høgronden i morgensola", mens et av dem viser Gravskardhøgda/Blåkampen)

Forbløffende lite snø allerede langs sørryggen på Høgronden. Sjøl om dette normalt er snøfattige områder,

må det ha minket fort i solhellingene oppi der. Ellers er jo Rondane litt undervurdert som 2k-fjell synes jeg.

De er snille og tilgjengelige fra rette siden, ja, men du verden for stupvegger de oppviser på motsatt side!

Ikke mange fjella i Jotunheimen som slår storstupet i Rondeslottet!

Og Smedene samt Sagtind er jo særs spennende fjell også!

Men å ake på ræva i 40 km/t er da vel i overkant dristig?

Tenk om du tupper halebenet nedpå en stenspiss, eller kastes ut av balanse/kurs og ikke klarer svingen?

Eller kiler benet nedi en sprekk attmed ei stenside.. :wink:

At du misset litt på Bergedalen er du ikke alene om.

Sjekk fx denne fra en annen Høgronden-tur fra tidl. i mars..:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=7809

Skrevet

Som vanlig meget fornøyelig lesning dine turrapporter Mayhassen! :lol: Mange nydelige bilder og en turbeskrivelse man kjenner seg mye igjen i. Fortsett sånn du!

Forbløffende lite snø allerede langs sørryggen på Høgronden. Sjøl om dette normalt er snøfattige områder,

må det ha minket fort i solhellingene oppi der.

Ja du verden! Velger man de snøfrie stedene (som det er mye av allerede), er det jo like greit å ta en fottur oppi der nå. Det er lenge mellom hver gang at Høgronden sett fra sør er helhvit og nesten uten synlig stein... :wink:

Skrevet

eea:

:wink: Takker!

Morro å få et bilde av de rypene ja, hørte jo "tusenvis" av dem rundt teltet hver morgen og kveld.

Angående akinga:

Ja, det kunne skjedd. Men nå kan så mye skje, jeg følte meg mer utrygg på vei ned fra Rondeslottet faktisk. Det var for meg personlig en akseptabel risiko. Man kan si at å utsette seg selv for fare osv er bare idioti, men jeg må leve litt på kanten også, da føler man hvertfall at man lever.

Vet dette er ofte nevnt i slik sammenheng så jeg skal ikke utdype, men returen på E6 med møtenes påsketrafikk.. :lol::o:o

Nils:

Will do :lol:

Angående snøforholdene så jeg at det minket bare på de dagene jeg var der oppe. Så det tydlig på myrene ved teltet, lett å legge merke til det der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.