Gå til innhold
  • Bli medlem

X-Dome 2, hvilken versjon kjøpte du?  

2 stemmer

1. 1. X-Dome 2 er lansert, med 4 valg så langt. Hva gikk du for?

• Regular (mesh) + Regular poles
      0
    • Regular (mesh) + Short poles
      0
    • Solid + Regular poles
      2
    • Solid + Short poles
      0

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Har ikke bestilt, men sikler på regular med regular poles og footprint. Litt usikker på om bunnen i teltet tåler bikkja bare 😕

Skrevet (endret)

Hva er egentlig hensikten med to ulike stangsett? Er det noen nedsider ved å velge short, som KAN være mer pakkvennlig?

Første X Dome floppet ganske greit, men jeg er spent på å se om de har lært... :) 

Et interessant telt!

Endret av sneakyowl
Skrevet
sneakyowl skrev (7 minutter siden):

Hva er egentlig hensikten med to ulike stangsett? Er det noen nedsider ved å velge short, som KAN være mer pakkvennlig?

Første X Dome floppet ganske greit, men jeg er spent på å se om de har lært... :) 

Et interessant telt!

Han skriver selv at den ulike lengden er der for at folk med behov for kortere stangledd ved pakking likevel kan kjøpe teltet. Kortere ledd gir litt økt vekt, 365 mot 330 gram. Bærestyrken skal være lik. 

X-Dome 1 har vel ikke floppet, de hadde problemer med en leveranse av stenger som skal være fikset, ellers er det vel ikke meldt om store feil?

Skrevet

Har ikke bestilt, men kommer nok til å gjøre det. Venter til jeg skal over dammen på sykkeltur og slektstreff i sommer, for å spare frakt og moms.

Jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe xdome1+ og en xmid2 men tipper det blir bare xdome2. Vet ikke om jeg skal gå for mesh eller solid. Jeg er usikker på hvor pustende «solid» er. Etter en ugrei erfaring med Lanshan2 «4-sesong» som hadde lite mesh og mye kondens er jeg skeptisk til «solid».

Et annet «problem» er at jeg allerede har et Arcdome ultra 2. Det blir litt vel mye overlapp mellom de to teltene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.