Varme i sovepose Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Jeg har en 3sesongs sovepose - Utberg - som viste seg å bli litt kald på natta i rundt 0 grader i helgen. Jeg ser ikke for meg å bruke mye penger på en dyr vinterpose p.t. - men er det kanskje noen som har tips til hvordan jeg kan få mer varme i posen frem til temperaturene stiger noe mer ute?! jeg vurderer å fylle en Nalgene-flaske med varmt vann - og ha i posen - gir vel ekstra varme en del timer iallefall? Noen som har erfaringer med det? på forhånd takk. Siter
Nikolaikp Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Varmeflaske hjelper Mye varme tapes av et eventuelt dårlig liggeunderlag. Vurder det Siter
+LarsRI Skrevet 4 timer siden Pålogget Skrevet 4 timer siden Godt liggeunderlag og en flaske Nalgene med varmtvann i fotenden gjør underverker 👌🏻 Siter
Omnilite Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Ta en tjukk ullsokk utenpå Nalgene flaska, da blir den ikke så gloverm i starten. Jeg bruker Nalgene sitt eget termo trekk på vintertur, men det er relativt kostbart. Holder på varmen hele natta. Siter
+Espen Ørud Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Varmeflaske type Nalgene 1.5 kiter fungerer knall her. Tar gjerne med de. Skikkelig raggsokk til å ha utenpå. Legg den gjerne ned i posen noe før leggetid. Bonus er at du har lunkent vann å starte kaffekoker med på morgenen. Skikkelig nattsokker i ull på beina hjelper også. Det hjelper ikke med god pose om bakken stjeler varme fra kroppen så godt isolerende underlag er lurt. Ullundertøy og lue/hals er også lurt så det ikke ryker for mye varme ut av kroppen andre steder enn der du typisk fryser først. Du kan kjøpe en fleecliner av tykkeste type som vil gi deg noe ekstra spillerom isolasjonsmessig til de kaldeste nettene. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.