Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en Norrøna para ranger synest den blir veldig stram og presser skulder reimen ut så den graver seg inn på siden av skulderen når eg laster 30kg uansett hva jeg løsner eller strammer på av stropper føler eg har prøvd alt sekken er helt fin til og bære 20kg med skal på lengre tur og da blir det litt ekstra vekt.

har hatt en osprey athear 100L men når eg lastet 20kg så ble borrelåsen på skulderen vridd når eg løftet den på og da begynner det og knage.

kan Norrøna recon være bedre har sett på bergans Alpinist V6 130L gregory baltoro 100 pro og eldre modell av arcterxy bora 95L har noen andre tips til sekk har tenkt og bære med alt fra 20kg til 30kg

Har også fått ny sekk fra xxl da den forrige løsnet hele hofte belte på fikk ny den kom med andre typer skruer og lock tight lim men ser allerede etter 3 - 4 turer at skuren er på vei ut igjen så vet ikke hva Norrøna holder på med virker veldig rart 

Endret av somp
Annonse
Skrevet

Sekk er vanskelig. Jeg ville forsøkt en rammesekk. en litt eldre Norrøna bør det være mulig å komme over billig. Har selv en slik og ender alltid opp med den når det skal bæres tungt. En litt eldre Bergens viking eller alpinist? Disse fungere godt selv om jeg alt fikk dem til å passe min rygg.

Har rundt 20 storsekker av ulike merker i kjelleren og føler jeg har testet ganske mange. Osprey aether 100 passet min rygg men har ikke testet den med noe tyngde. Para ranger har jeg gitt opp flere ganger med tunge løft. Den var vanskelig å pakke og jeg følte den delte seg eller kollapset når den ble tung.

tore

Skrevet

Jeg har en Norrøna Para Ranger gjennom Forsvaret. Om ikke jeg husker feil så veier tom sekk 5,5kg.

For vanlige fjellturer og normal sekkevekt er dette en dum ulempe å gi seg så mye ekstra vekt.

Min slik blir kun brukt til:

- militære øvelser/operasjoner med ekstrem vekt

- villreinjakt

utenom det er sekken uaktuell å bruke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.