Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta en loffetur på 3-4 dager i Børgefjell i midten av Juni cirka. Er det for tidlig å gå på den tiden ?

Er det et sted man kan gå inn, der det er merket med sti, eller er det lite stier der ?

Er det vanlig å se bjørn der, og trenger man ta forhåndsregler som f.eks å rense fisken et stykke unna leirplass etc ?

Noe spesielt jeg burde tenke på eller ha med i sekken ? :D

Annonse
Skrevet

Litt tidlig å si hva slags forhold det er i midten av juni, men på generelt grunnlag er det tidlig vår i år. Følg med på senorge. Det er vel brukbart med snø fortsatt i Børgefjell. 

https://borgefjellnasjonalpark.no/innfallsporter/

Selv er jeg glad i innfallsporten på Tomasvatnet. I midten av juni ville jeg vurdert båtskyss over Namsvatnet. Da kommer du inn i lavereliggende områder. Men vær obs på at elvene kan være drøye på denne tiden. 

Fra innfallsportene er det stort sett stier, ellers lite. 

Trenger ikke ta hensyn til bjørn.

Når du først skal inn i Børgefjell er 3-4 dager for lite😉

Skrevet
5 hours ago, Mountainking said:

Er det vanlig å se bjørn der, og trenger man ta forhåndsregler som f.eks å rense fisken et stykke unna leirplass etc ?:D

Det er gjort DNA analyse som tilsier at det er 191 bjørner i Norge i 2024. Sannsynligvis er de fleste av dem bjørner som tilbringer mye av tiden sin i sverige.

De er folkesky.

Du er heldig om du så mye som møter på bjørnespor i løpet av 3-4 dager.

• Takk 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.