Gå til innhold
  • Bli medlem

Forskjellige typer miljøbensin?


mattings

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart på tur der jeg reiser med fly, og tar buss videre til utgangspunktet. Siden jeg reiser med fly må miljøbensin handles etter at jeg har landa. Der jeg skal er det ikke så mange bensinstasjoner å velge i, men jeg vet det er en Shell-stasjon der.

Tidligere har jeg bare prøvd Statoil sin miljøbensin, noe som fungerer utmerket. Jeg vet de har miljøbensin på Shell også, men er dette det samme som den på Statoil? Selger alle bensinstasjoner miljøbensin, og er alle like greie for fyring på bensinprimus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd den miljøbensinen til Shell og den fungerte bra. Kjøpte ei kanne på Røyrvik Auto ifjor og merka ingen forskjell.

Det er ikkje slik at alle bensinstasjonar har miljøbensin i sitt vareutval, så ring gjerne å sjekke på førehand. Det er også ein del som bare har i sommarhalvåret, då miljøbensinen kanskje er mest tiltenkt grasklipparmotorar. Understrek at det er miljøbensin utan tilsatt olje du skal ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk skal du ha. Høres lurt ut å sjekke på forhånd om de har miljøbensin, det skal jeg gjøre.

Da vet jeg at Statoil og Shell fører miljøbensin. Men er det noen som vet om de har miljøbensin på f.eks Esso, HydroTexaco o.l.? Dette kan være greit å vite til en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Esso fører ikke 4takts miljøbensin, bare den med totaktsolje.

Statoil i Boden (sverige) har miljøbenin på tank, til en aldeles hyggelig pris.

Felleskjøpet har miljøbensin (statoil sin på felleskjøpets kanner)

Flere marinaer har miljøbensin.

Ut over det, får du Heptan på de fleste apotek (koster dyyyyrt)

Eller du kan bruke lighterbensin ( Ikke billig det heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.