Gå til innhold
  • Bli medlem

Ørretjakt i Søndre Boksjøen - Lundsneset naturreservat og Tresticklan nasjonalpark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Video fra fisketur i grenseland. Kanotur på Søndre Boksjøen, Lundsneset naturreservat og Tresticklan nasjonalpark, på jakt etter ørret.

Var et ørretparadis, men viste seg å være en slange i paradiset...

Annonse
Skrevet
Adventuredude skrev (1 time siden):

Video fra fisketur i grenseland. Kanotur på Søndre Boksjøen, Lundsneset naturreservat og Tresticklan nasjonalpark, på jakt etter ørret.

Var et ørretparadis, men viste seg å være en slange i paradiset...

Det er ferdselforbud på nesten hele søndre boksjøen fra 15 april til 15 juli. Mange  som har vært på vannet har fått  store bøter av oppsynsmann. Fiske er heller ikke lov. 

Skrevet
sturela skrev (12 minutter siden):

Det er ferdselforbud på nesten hele søndre boksjøen fra 15 april til 15 juli. Mange  som har vært på vannet har fått  store bøter av oppsynsmann. Fiske er heller ikke lov. 

Seriøst, kanskje lurt og ikke legge ut video om det da😆 Men finner ikke noe info om dette? Hvordan vet du dette?

Skrevet
sturela skrev (31 minutter siden):

Ut ifra hva jeg har lest meg opp til nå så stemmer det at det er ferdselsforbud i gitt tidsramme på området inntegnet i vernekart. Det kunne vært tydeligere informert om, jeg er ikke vant til å måtte lese meg opp på Lovdata før jeg drar på tur. Ser dog at det gjelder verneområdet, ser man på vernekart ser man at det gjelder på norske siden av Søndre Boksjø. Jeg var på svenske siden på hele turen, så sånn sett har jeg ikke brudt ferdselsforbudet. Ser ingen info om at det er ferdselsforbud i Tresticklan nasjonalpark.

Skrevet
sturela skrev (42 minutter siden):

Se vedlagt bilde, jeg var godt innenfor loven 😎 Men takk for oppklaringScreenshot_20250419-214953.thumb.png.b967f6a95fe6b351d9406848203cf3d2.png

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.