Gå til innhold
  • Bli medlem

3D printing, noen som lager egne verktøy/hjelpemidler til turbruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge tenkt at 3D printing var noe man gjorde når man satt og lagde egne 3D modeller og printet dem selv. Og at det var en skikkelig komplisert hobby som krevde mye tid og innsats for at det skulle fungere. 

Men tiden har gått, og 3D printere har blitt bedre, og per dags dato er det visstnok raskere å sette opp en 3D printer enn det er å sette opp en vanlig papir-printer. Og det blir da sagt uten å overdrive, for jeg satte opp en vanlig printer tidligere i år og det tok meg en times tid. Mens printere som Bambu Lab P1S kan være klare til bruk i løpet av 10 minutter.

Og med nettsider som Makersworld, Thingiverse og Printables så trenger man heller ikke å kunne 3D modellering lengre for å bruke det. Man finner i stedet rett og slett den gjenstanden man vil ha og printer den ut.

Tek.no hadde nylig en artikkel om 3D printere som beskriver mye av det jeg sier nå: https://www.tek.no/test/i/KMqo07/den-beste-3d-printeren-er-bambu-lab-p1s-combo

Så jeg begynner å bli skikkelig nysgjerrig, men er det noen her som holder på med det? Har erfaringer og dele. Eventuelt kule tur-gjenstander som du selv har printet ut?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.