Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har ett par alpha klassisk ski sko som jeg har brukt i to sesonger nå, men de gir meg gnagsår i blant. Jeg går for det meste på vanlig klassisk ski med diagonalgange eller staking og lurer på om jeg ville tjent mye tid/fått mer komfort i treningen ved å bruke konkuranse sko/karbon sko? Hva tenker dere?

Annonse
Skrevet

Det er til skøyting carbon og andre dyre materialer har en mest for seg.

Dog er det forskjell på stivhet og vekt på sålene til Rottefella, de dyreste er lettere og stivere. Det kan være carbon i hælkappen for sideveis stabilitet.

Jeg har Madshus klassiske støvler "Nano carbon classic" (utgått). De har Rottefella Xelerator såle, og en carbon hælkappe. Selve støvelen er som en joggesko, uten ankelstøtte og med vanlige lisser. Når disse strammes sitter foten dønn. Utenpå er det et trekk som lukkes med glidelås, funksjonen til dette er å gjøre støvlene snøtett. De er støvler med lignende konstruksjon du bør se etter.

Jeg eg har en bekjent som får gnagsår av å gå forbi en skobutikk, vedkommende har samme støvelmodell som de jeg har, og har aldri fått gnagsår i de. Mange forskjellige støvler har vært prøvd før dette.

Madshus er små i størrelsen, legg på 1 størrelse over det du normalt bruker.

Skrevet
klassiskskikaren skrev (22 timer siden):

Hei!

Jeg har ett par alpha klassisk ski sko som jeg har brukt i to sesonger nå, men de gir meg gnagsår i blant. Jeg går for det meste på vanlig klassisk ski med diagonalgange eller staking og lurer på om jeg ville tjent mye tid/fått mer komfort i treningen ved å bruke konkuranse sko/karbon sko? Hva tenker dere?

Konkurransesko vil i alle fall ikke øke komforten. De er kalde og tynne, og gir veldig lite støtte. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd Alpina og Madshus, som gir meg gnagsår. Min fot trives bedre i Fischer, Salomon og Rossignol.

Anbefaler å prøve litt forskjellige merker for finne noe som passer din fot. Det beste er å handle i en butikk med god kompetanse og som gir deg mulighet til å bytte om skoen gir gnagsår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.