Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dyranut - Kjeldebu

Vi tenkte å ta oss en tur til hardangervidda først kommende onsdag og blir der til søndag 20.april . Vi skal bruke alle nettene på Kjeldebu og ta dagsturer derfra. Ser at det er mye mildvær og at det skal regne onsdag og torsdag i neste uke. Enkelte partier ligger også i utløpssone for skred, men virker ikke som det generelt er skredfare i området. Noen som har erfaringer med denne ruten i slikt vær og føre? :) og genrelt skiforhold på vidden nå

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Det er gode nok snøforhold i de områdene til å fint kunne gå på ski 👍

Jeg var på vei ut fra bilen på Dyranut for 2 dager siden, men trakk meg pga mye regnvær. Det ser ikke kjempebra ut for onsdag og torsdag nå heller, men snøen vil være ok nok uansett.

Selv om det kan være litt flekkete med snø enkelte steder er det mye skigåing igjen i snøen. Dagstur i området Fagerheim i dag. Flekkete på høydene, men likevel gøy å både gå og kjøre ned på med fjellskiene.

Skredområder bør fint være mulig å unngå. Hva slags turer skal dere gå? Om det er fjellski så tror jeg dere "naturlig" unngår potensielle skredområder uansett, men det er vurderinger man selv må ta der ute.

• Liker 1
Skrevet
sneakyowl skrev (9 minutter siden):

Det er gode nok snøforhold i de områdene til å fint kunne gå på ski 👍

Jeg var på vei ut fra bilen på Dyranut for 2 dager siden, men trakk meg pga mye regnvær. Det ser ikke kjempebra ut for onsdag og torsdag nå heller, men snøen vil være ok nok uansett.

Selv om det kan være litt flekkete med snø enkelte steder er det mye skigåing igjen i snøen. Dagstur i området Fagerheim i dag. Flekkete på høydene, men likevel gøy å både gå og kjøre ned på med fjellskiene.

Skredområder bør fint være mulig å unngå. Hva slags turer skal dere gå? Om det er fjellski så tror jeg dere "naturlig" unngår potensielle skredområder uansett, men det er vurderinger man selv må ta der ute.

Takk for svar, ja planen var å komme med pulk fra Dyranut til kjeldebu, deretter tar vi enkle dagsetapper, godt å høre at det fortsatt er godt med snø til å stå på ski. virker ikke som ruten er særlig utsatt utenom et område der det krysser en høydekurve, legger med bilde :)

Dyranut-Kjeldebu.png

• Liker 1
Skrevet
sneakyowl skrev (1 minutt siden):

Den ruten, om det er den kvistede løypen er nok veldig "ca" tegnet i kartet. Den går sannsynligvis ikke rett i det bratte partiet, men rundt. 
Og om den går rett på er det ikke værre enn å gå rundt selv om kvistene ikke skulle gjøre det ;) 

Den er grei, takk for svar da følger vi planen! har ikke vært på vidden i mye regnvær tidligere så måtte dobbeltsjekke :)

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.