elgen Skrevet 8. april Pålogget Skrevet 8. april En dott Glava gjør jo jobben ganske bra ellers! Karbon vev - kanskje filt? brukes jo til epoksy/polyesterarmering, så båtbutikk kan være løsningen?? Elgen Siter
Swiss John Skrevet 9. april Skrevet 9. april Tykjen skrev (På 7.4.2025 den 21.19): Nokon som har eit tips til kjøp av dette? Ekspander Ja. Jeg bestilte den herfra: https://de.aliexpress.com/item/1005007653953310.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.39.32865c5fXmvPRI&gatewayAdapt=glo2deu Fungerer perfekt – og absorberer all alkoholen, slik at den ikke renner ut. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 10. april Skrevet 10. april Glava er en midlertidig løsning. Den er løs i konsistensen, forsvinner fort, og blir relativt fort brannskadet. Pakning til ovnsdører (biltema), er et veldig bra materiale til formålet. Svært langvarig. Festes med medfølgende lim, eller tre en tynn ståltråd gjennom den. Siter
Tykjen Skrevet 10. april Forfatter Skrevet 10. april Har støtta kineserane og bestilt på ali express, såg bra ut den der Siter
elgen Skrevet 11. april Pålogget Skrevet 11. april Marius Engelsen skrev (På 10.4.2025 den 19.17): Glava er en midlertidig løsning. Den er løs i konsistensen, forsvinner fort, og blir relativt fort brannskadet. Pakning til ovnsdører (biltema), er et veldig bra materiale til formålet. Svært langvarig. Festes med medfølgende lim, eller tre en tynn ståltråd gjennom den. Ekspander Joh, Glava forsvinner, men er lett å erstatte! Jeg skal forsøke med noen av de vekestumper jeg har fra parafinovnen på hytta! Det er vel glassvev likesom ovnsdør pakningen. elgen Siter
+Espen Ørud Skrevet 11. april Skrevet 11. april Om noen trenger og husker det etter påske så tror jeg jeg har nok til alle primusene mine i 5 mannsaldre fremover og sikkert kan klippe av en bit og distribuere i posten til noen som trenger å fikse slikt på en primus eller 2... 1 Siter
+zimwalker Skrevet 11. april Skrevet 11. april Kjøpte for flere år siden da jeg handlet fra Fireboxstove.com, selges i løs vekt der enda: https://fireboxstove.com/product/carbon-felt-for-x-case/ Blir muligens dyrt nå med svak kronekurs, frakt fra USA og moms inn til Norge. Så Espen Ørud sitt tilbud er nok "hakket bedre" om en bit til forvarming er alt som trengs. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.