Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har lenge prøvd å laste ned turer fra ut.no til min garmin montana 700. Jeg laster ned gpx-filen fra ut.no, men den lagres som en pdf. Når jeg da prøver å legge den i gpx-mappen til garmin via pc vil den ikke lese. Når jeg laster opp til connect (det går fint), vil den ikke overføre til Montana. Jeg får også lastet opp kart til explore, den synker, men jeg finner ikke noe på montana (waypoint manager, saved tracks, course planner, route planner). Hvis noen har noen tips mottas de med glede, hvis ikke hiver jeg den forbanna gpsen i fossen. 

Annonse
Skrevet

Her må du nesten utdype litt mere hvordan du laster ned., vanskelig å hjelpe ut fra så lite info...

Jeg sjekket selv, fra Mac med Safari og når jeg laster ned GPX, så blir det en GPX, og ikke en PDF. 

Skrevet

Nå ble jeg jammen usikker. Jeg ser at det står .gpx bak, men det er et adobe acrobat dokument. Det merkelig er at selv om jeg får lastet det opp til både connect og explore, så får jeg det ikke derfra og over til Montana, ikke engang ved hjelp av kabel. Programmene sier at det er synkronisert, men jeg finner ikke filene inne i Montanaen. Tror heller ikke den har blitt overført. 

Skrevet
Rogaland skrev (8 timer siden):

Jeg ser at det står .gpx bak, men det er et adobe acrobat dokument.

Da har du på ett eller annet tidspunkt brukt Acrobat til å åpne en slik, og så husker din PC dette, og tror at den skal fortsette med det. Men det betyr ikke noe for hva som skjer/ikke skjer når du forsøker å overføre gpx-filen til Montana. Får du det til å fungere med GPX filer fra andre steder?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.