Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

God dag, alle sammen! Mange, mange år siden jeg postet noe på dette forumet, men jeg kom med ett på dets eksistens 😊

Jeg har laget en YouTube-kanal med besøk av grotter rundt om i landet. Dette er en ukjent sport for de fleste, så det er nok mange her som ikke har sett denne delen av naturen vi har her i Norge. Jeg har eksperimentert litt med ulike stiler, men begynner å peile meg inn på noe. Har også noen videoer av gruver, men det beveger jeg meg bort fra.

Sitat

Setter pris på om folk ikke nevner navn på grotten eller stedsnavn her. De fine formasjonene blir nok raskt borte om det blir et turmål. Grotter er skjørbare systemer i naturen, og det er farlig å ferdes i dem om man ikke vet hva man gjør. Dette er ikke noe man skal gjøre alene eller uten å kunne bruke sikringsutstyr, til de som føler seg inspirert. Det er en mer risikabel sport enn å besøke gamle bygninger, gruver og lignende, og det er viktig at du har kunnskap om å sikre deg selv. Skjer det noe, er du uten dekning og mulighet til å få hjelp.

På denne videoen besøker jeg en grotte et sted i Trøndelag, denne gangen til en av større kaliber. Selv om de ser ut som at jeg er alene, er jeg ikke det. Selve kammeret man kommer inn i har et ganske stort volum, og under bakken går det et sett klaustrofobiske ganger man må krype seg gjennom. Gotten har videre flere verneverdige formasjoner. Alt i alt tar det litt over én time å undersøke alt. 

Prøvde meg for første gang å snakke på videoen, så prøver meg litt fram på den fronten.

Videoen kan du se her: https://youtu.be/ua8gZsaXjJw?si=EnZAPB_4__TDv3d1

spacer.png

spacer.png

Endret av Molg
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.