Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min Norseraft Viking har begynt å sige luft (Nei - ikke på grunn av avkjølt luft). Den siger til et visst punkt så er den stabil. På dette punktet er det likevel for lite luft til at den er fin å padle.

Og når packraftnorge nå er stengt søker jeg hjelp her. Hva kan jeg gjøre? Jeg har prøvd, men finner ikke ut hvor det siger fra. Kan den sendes inn til behandling et sted?

Annonse
Skrevet

Prøvd å spraye såpevann eller leak finder på potensielle lekkasje punkt? Ventil(er) er ofte synderen, ville dobbeltsjekket den. 

Skrevet

Små hull som slipper ut luft langsomt er vanskelig å finne. Regner med at du har brukt såpevann for å se etter bobler?
Du kan blåse opp og fylle litt vann i båten for å se om det kan lekke langs kanten, der kan det ha festet seg litt grus som har laget et lite hull. Jeg ville også hatt fokus på ventilen, for å se om det kan være lekkasje der. Har Norseraft'n feste for finne? Der kan det også ha lagt seg noe stein som gnager hull.

Det finnes også noe flytende tetningsmiddel å få kjøpt, som skal helles inn i pongtongen, men om det egner seg til denne type rep vet jeg ikke, ingen erfaring med produktet.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd såpevann som dere foreslår!  Hvordan går jeg frem da? Blander inn noen dråper zalo med vann, blåser opp raften og sprayer hele raften inn og ser etter bobler?

om jeg finner er sannsynlig lekkasjepunkt - hvordan tetter jeg det om det er ventilen eller langs sømmene?

Skrevet
3 minutes ago, vemlos said:

Jeg har ikke prøvd såpevann som dere foreslår!  Hvordan går jeg frem da? Blander inn noen dråper zalo med vann, blåser opp raften og sprayer hele raften inn og ser etter bobler?

om jeg finner er sannsynlig lekkasjepunkt - hvordan tetter jeg det om det er ventilen eller langs sømmene?

Finn ut hvor feilen er først og så tar du ting som de kommer.

Skrevet
vemlos skrev (12 minutter siden):

Med så lite hull må du være tålmodig. Jeg ville brukt feks en svamp til å påføre litt såpevann på utsatte steder, som nevnt i tråden, pass på å ha godt trykk så det blir tydelige bobler.

Lykke til.

Skrevet

Litt Zalo og vann i en kopp. Dypp fingeren i og fukt stedene du mistenker lekkasje. Det danner seg masse småbobler der det lekker.
Hvis du har glidelås på raften så bør du lappe fra innsiden. 

Skrevet

Jeg slet med lekkasje fra ventilen på min packraft. Var i kontakt med forhandler (packraft norge) og fikk følgende tips:

Siden det er en tilbakeslagsventil, så kan det sige luft om tilbakeslagsventilen ikke fungerer som den skal.

Blås opp packraften sånn passe, og sett deg hardt på en av kantene (for å lage trykk, som kan presse ventilen på plass). Det fungerte ypperlig for min del. De sa det kunne skje etter lagring osv.

Jeg har også hatt små hull, fant de ved å blåse opp packraften og så legge den i et stille vann. Da var det bare å presse og observere😉 Når hullene først var lolalisert i vann, var de overraskende enkle å se på land etterpå. Rart det der, hvor vanskelig det er å lete i blinde, men så enkelt når man vet hvor man skal lete😉

Mest sannsynlig er jo hullene på nederste halvdel, der man støter borti steiner osv.

Jeg fulgte en eller annen oppskrift for lapping som fulgte med packraften, og den har fungert siden.

Lykke til!

Skrevet

Packraft Norge hadde en del reserveutstyr til Norseraft. Når jeg handlet min Norseraft Viking, kjøpte jeg både lappesett og ekstra ventil i tilfelle. Det er vel fortsatt andre forhandlere av denne i Norge, så det finnes sikkert reservedeler. Men ved eventuelt hull så finnes det flere veier til rom.

Skrevet

Jeg har ikke packcraft, men vurderer det. Må si jeg er imponert over alle gode rådene her og så raskt servert da. Fjellforum👍👌.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.