Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg og et par venner ønsker å ta noen dager (2-3) på telttur i Telemark i påsken 🐣 Noen som har forlag til hvor det kanskje er mulig å gå uten å treffe på noe særlig med snø? Ser det er meldt ganske varmt fremover, så kanskje mye som smelter de neste 2 ukene..? 🌞 Vi går til fots med sekk. 

Helst en rundtur som starter og slutter på samme sted, men tar gjerne imot tips om generelle områder som er fine også 😊

Annonse
Skrevet (endret)
lougil skrev (16 timer siden):

Hei, jeg og et par venner ønsker å ta noen dager (2-3) på telttur i Telemark i påsken 🐣 Noen som har forlag til hvor det kanskje er mulig å gå uten å treffe på noe særlig med snø? Ser det er meldt ganske varmt fremover, så kanskje mye som smelter de neste 2 ukene..? 🌞 Vi går til fots med sekk. 

Helst en rundtur som starter og slutter på samme sted, men tar gjerne imot tips om generelle områder som er fine også 😊

Bor i Vest-Telemark som er veldig snøsikkert. Men lite snø her og det ser stygt ut for påsken. Skal du på ski i Telemark, så må du nok opp til Haukeli. Brattfjell/vindeggen kan ha noe snø, men det betyr lang anmarsj på barmark. Myrer og bekker begynner å bli åpne nå opp til 800 moh. Så kan bli tøft å krysse disse. Har vært varmt siden midt av februar selv om det har vært kuldegrader natta. Alt for varmt på denne tiden av året :-(

i 2022/23 vinteren varte fra november til mai. hadde mer snø uten for huset i mai enn det jeg hadde i midten av mars.

Endret av Dompappen
Skrevet (endret)

Tolket først innlegget som du var ute etter snø. Men du kommer deg på tur uten ski stortsett hele Telemark i påsken om du holder deg nedenfor 800 moh i påsken. Lifjell  tipper jeg det er nokså bart i påsken, selv i høyden. Var ekstremt lite snø i slutten februar da jeg kjørte forbi. Det har heller ikke kommet noe særlig med snø etter det.

Endret av Dompappen
Skrevet
4 minutes ago, Dompappen said:

Tolket først innlegget som du var ute etter snø. Men du kommer deg på tur uten ski stortsett hele Telemark i påsken om du holder deg nedenfor 800 moh i påsken. Lifjell  tipper jeg det er nokså bart i påsken, selv i høyden. Var ekstremt lite snø i slutten februar da jeg kjørte forbi. Det har heller ikke kommet noe særlig med snø etter det.

Så bra 😊👌 i hvertfall for oss uten ski på beina. Har hørt mye bra om Lifjell, så mulig vi tar turen dit.

Skrevet
2 minutes ago, Espen Ørud said:

Ønsker dere snaufjell eller skog?

Gjerne en kombo - ikke altfor tett skog, men ikke helt bart heller 🌲🌳

Skrevet

Satelittbilde (fra Copernicus Browser) tatt over Lifjell 25.03. Dette forsvinner nok ganske fort med temperaturene fremover, men om det er veldig farbart til fots i påsken uten å tråkke over en del snøpartier er jeg litt usikker på.

image.png.a28f7e761d5187a1e5a31b8eb162e2bc.png-

Lifjell er for det meste snaufjell. 

Hvis dere vil ha litt mer miks, og enda tryggere med tanke på lite snø kan Gautefall/Solhomfjell-området varmt anbefales! Satelittbilder viser litt snø 25.03, men det er forsvinnende lite. @Kristian V. er lommekjent i området, og har kanskje noen nylige feltrapporter?

image.png.a47a2371bf68514f7a4dfd86d354c78c.png

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.