lougil Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Hei, jeg og et par venner ønsker å ta noen dager (2-3) på telttur i Telemark i påsken 🐣 Noen som har forlag til hvor det kanskje er mulig å gå uten å treffe på noe særlig med snø? Ser det er meldt ganske varmt fremover, så kanskje mye som smelter de neste 2 ukene..? 🌞 Vi går til fots med sekk. Helst en rundtur som starter og slutter på samme sted, men tar gjerne imot tips om generelle områder som er fine også 😊 Siter
+Dompappen Skrevet 29. mars Skrevet 29. mars (endret) lougil skrev (På 28.3.2025 den 20.08): Hei, jeg og et par venner ønsker å ta noen dager (2-3) på telttur i Telemark i påsken 🐣 Noen som har forlag til hvor det kanskje er mulig å gå uten å treffe på noe særlig med snø? Ser det er meldt ganske varmt fremover, så kanskje mye som smelter de neste 2 ukene..? 🌞 Vi går til fots med sekk. Helst en rundtur som starter og slutter på samme sted, men tar gjerne imot tips om generelle områder som er fine også 😊 Ekspander Bor i Vest-Telemark som er veldig snøsikkert. Men lite snø her og det ser stygt ut for påsken. Skal du på ski i Telemark, så må du nok opp til Haukeli. Brattfjell/vindeggen kan ha noe snø, men det betyr lang anmarsj på barmark. Myrer og bekker begynner å bli åpne nå opp til 800 moh. Så kan bli tøft å krysse disse. Har vært varmt siden midt av februar selv om det har vært kuldegrader natta. Alt for varmt på denne tiden av året i 2022/23 vinteren varte fra november til mai. hadde mer snø uten for huset i mai enn det jeg hadde i midten av mars. Endret 29. mars av Dompappen Siter
+Dompappen Skrevet 29. mars Skrevet 29. mars (endret) Tolket først innlegget som du var ute etter snø. Men du kommer deg på tur uten ski stortsett hele Telemark i påsken om du holder deg nedenfor 800 moh i påsken. Lifjell tipper jeg det er nokså bart i påsken, selv i høyden. Var ekstremt lite snø i slutten februar da jeg kjørte forbi. Det har heller ikke kommet noe særlig med snø etter det. Endret 29. mars av Dompappen Siter
lougil Skrevet 29. mars Forfatter Skrevet 29. mars Dompappen skrev (På 29.3.2025 den 12.44): Tolket først innlegget som du var ute etter snø. Men du kommer deg på tur uten ski stortsett hele Telemark i påsken om du holder deg nedenfor 800 moh i påsken. Lifjell tipper jeg det er nokså bart i påsken, selv i høyden. Var ekstremt lite snø i slutten februar da jeg kjørte forbi. Det har heller ikke kommet noe særlig med snø etter det. Ekspander Så bra 😊👌 i hvertfall for oss uten ski på beina. Har hørt mye bra om Lifjell, så mulig vi tar turen dit. Siter
lougil Skrevet 29. mars Forfatter Skrevet 29. mars Espen Ørud skrev (På 29.3.2025 den 12.47): Ønsker dere snaufjell eller skog? Ekspander Gjerne en kombo - ikke altfor tett skog, men ikke helt bart heller 🌲🌳 Siter
+sneakyowl Skrevet mandag kl 08:58 Skrevet mandag kl 08:58 Satelittbilde (fra Copernicus Browser) tatt over Lifjell 25.03. Dette forsvinner nok ganske fort med temperaturene fremover, men om det er veldig farbart til fots i påsken uten å tråkke over en del snøpartier er jeg litt usikker på. - Lifjell er for det meste snaufjell. Hvis dere vil ha litt mer miks, og enda tryggere med tanke på lite snø kan Gautefall/Solhomfjell-området varmt anbefales! Satelittbilder viser litt snø 25.03, men det er forsvinnende lite. @Kristian V. er lommekjent i området, og har kanskje noen nylige feltrapporter? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.