Gå til innhold
  • Bli medlem

Barents med "Helsport Svalbard"-telt på vei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra Randulf Valles Canada-turoppdatering på Patreon er det avbildet et for meg ukjent Barents Outdoor telt som kombinerer tunnel og kuppel. Etter en litt nærmere kikk ser man at det i likhet med flere andre Barents-telt er mer eller mindre en kopi av et Helsport-telt. Svalbard i dette tilfellet.

1. Kult at Barents utvider porteføljen sin

2. Man skulle trodd de var litt ferdige med å "hente frem gamle Helsport-tegninger". "Innovasjonene" deres med Snota og South Pole teltene var et friskt pust og jeg hadde håpet de skulle fortsette i den retningen med å tenke litt nytt med nye design.

Hva tenker dere andre om Barents Telt-generelt? Det er ingen tvil om det er gode telt, men det må også være et av teltprodusentene i norden som har kastet aller mest penger på influensere og samarbeidspartnere for å få "teltene ut der". Sånn sett blir man jo litt skuffet når mange av designene bare er resirkulerte Helsport-design.

Velger å ikke gjengi bildet her, siden det lå bak en betalingsmur - Men det kommer helt sikkert frem i åpne kanaler snart uansett. Det er ikke utenkelig at det nye teltet er en del av samarbeidet deres og at det slippes etter turen, slik som South Pole teltet ble sluppet etter Karen Kyllesø`s sydpoltur.

Annonse
Skrevet

Jeg har trollheimen classic 3 og stetind 3 ul. Trollheimen blir nok brukt mer som vintertelt mens stetind 3 er egentlig for stort. Synd de ikke har 2 mannsversjonen. Jeg blir nok å kvitte meg med stetind å få taki et lettere 2 mannstelt. Er ellers relativt fornøyd.

Har inntrykk av at mange influensere har fått "kasta" de teltene etter seg også og ble kanskje litt lurt av det selv da jeg var fersk :P

Skrevet

Jeg har 2 stk, Trollheimen UL - god takhøyde, og stort fortelt. Finse Polar (24) også her veldig fornøyd med takhøyde og fortelt.

Men enig at det blir mye blåkopi av tidligere telt, skulle ønske de turte satse på enda lettere telt for de som skal gå mer enn å være i camp. South Pole ser skikkelig fint ut, og må være suverent for lange vinterturer.

Skrevet
fjellræv skrev (4 timer siden):

Jeg har trollheimen classic 3 og stetind 3 ul. Trollheimen blir nok brukt mer som vintertelt mens stetind 3 er egentlig for stort. Synd de ikke har 2 mannsversjonen. Jeg blir nok å kvitte meg med stetind å få taki et lettere 2 mannstelt. Er ellers relativt fornøyd.

Har inntrykk av at mange influensere har fått "kasta" de teltene etter seg også og ble kanskje litt lurt av det selv da jeg var fersk :P

Stetind kommer i UL2 nå i år. 
Jeg har Trollheimen UL4, Stetind UL3 og Stetind UL2. 
Bruker T4 med hele familien, S3 med to unger og S2 på solotur. 

Skrevet (endret)
Ragnar N skrev (7 minutter siden):

Hvor har du hørt dette? Vet du noe mer? Har 3-ern sjøl, men blir litt stort for bare meg.

Her, inne på nettsiden. "Kommer på lager til våren!"

Endret av fjellræv
Skrevet
Ragnar N skrev (12 minutter siden):

Hvor har du hørt dette? Vet du noe mer? Har 3-ern sjøl, men blir litt stort for bare meg.

Fikk beskjed når jeg etterspurte i fjor. 
Og som fjellræv sier står det på nettsiden. 

Jeg er forøvrig veldig fornøyd med størrelse til solobruk. 

Skrevet
KjartanE skrev (14 minutter siden):

Fikk beskjed når jeg etterspurte i fjor. 
Og som fjellræv sier står det på nettsiden. 

Jeg er forøvrig veldig fornøyd med størrelse til solobruk. 

Når snakka du med de? Jeg prata med de i slutten av april i fjor og da var det ikke planer om å lage nytt av stetind 2 iallfall.

Skrevet

Sjekka eposten nå, ser at de ikke bekreftet at det skulle produseres, men at det kanskje kom tilbake. (Noe det gjorde🙂)

Jeg kjøpte et demotelt med såkalte skjønnhetsflekker på. De har jeg aldri funnet…

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.