Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle i hoppas!

Arvegodset er modent for utskifting, og jeg er nå på jakt etter en ålreit kombinert løype/turski - fikk bråhast når jeg så værmeldinga for palmehelga. Bruksområdet er i hovedsak turer mellom hytter i vinterferie/påske, da på blandet underlag (løype, scooterløype og løssnø). Ergo nokså enkle turer, det blir neppe de helt store tindebestigningene med dette skiparet.

Har kikket på flere alternativer, bl.a. ulike modeller fra Madshus og Fischer - men har forelsket meg totalt i Marka fra Åsnes. Skal ikke nekte for at det har endel med det nydelige designet å gjøre - flesteparten av skiparene fra de andre produsentene ser ut som de er dytta baklengs gjennom filter-seksjonen i Photoshop på et dårlig nachspiel. Og Åsnes har alltids rykte på seg for å lage bra saker...

En annen faktor er pris - jeg har ikke råd til det råeste av det råe, men er ute etter et lettstelt par som kan holde seg i mange år - da i Marka sin prisklasse. Stålkant er også et ønske. Ser at denne skien har 3/4 stålkant - hvor mye har det å si i praksis kontra full-lengde stålkant?

Link til skien hos Oslo Sportslager

Kan forøvrig nevne at jeg er 180 cm høy og veier pluss/minus 70 kg.

Er det forresten noen av de store sportskjedene som fører Åsnes? (Intersport, G-Sport eller Sport1?). Og om noen til alt overmål vet om butikkene i Valdres har de er jeg veldig glad for å få høre om det :o

Imøteser tilbakemeldinger - tusen takk for alle tips!

Annonse
Skrevet

Hei Eirich

Hei alle i hoppas!

Er det forresten noen av de store sportskjedene som fører Åsnes? (Intersport, G-Sport eller Sport1?). Og om noen til alt overmål vet om butikkene i Valdres har de er jeg veldig glad for å få høre om det :o

Imøteser tilbakemeldinger - tusen takk for alle tips!

Jeg så i fjor at Intersport på Majorstua hadde Åsnes ski. Ellers så jeg dem kun hos de frittstående butikkene.

Linda

Skrevet

Hei

Elginnen har hatt Åsnes Marka i et par år. Ho er født med ski på beina i bygdenorge - og er veldig fornøyd med Åsnes Marka!

Jeg har selv i år kjøpt Åsnes BC eller også var det Åsnes Taiga på Åsnes sit fabrikksutsalg til meget gunstig pris! Det er i utgangspunkt 2 like ski - hvor bare design skiller. Så du må se nøie på foto, da det åpenbart betyr noe for deg!

De er begge akkurat et par mm breiere enn Marka.

Jeg merker ingen vesentlg forskjell på full og 3/4 stålkant nu. Med tiden vil 3/4 kant - ski bli slitt litt runde i kanten ved tuppen og bak på isete løiper. Spørs hvor mye det betyr??

Jeg spurgte på Åsnes vedr. Taiga/BC svar kom neste dagen. Bestillte så i nettbutikken og skia var få dager efter på posten! Bra service (og pris) 2. sorterings feilen var en lite lakk feil (bobble) på ene skia! Så langt er jegfornøid med disse, men jo ikke prøvd dem over lang tid!

Åsnes sit svar:

"Hei!

Taiga og BC på fabrikkutsalget er i utgangspunktet samme ski, men med forskjellig design.

Spennet ligger ca. midt mellom Rago og Marka og skia regnes som en gå-ski hellre enn en kjøreski.

Du er velkommen å bestille ski fra fabrikkutsalget.

Hilsen

Irene Bøe"

Sjekk Ånes ski sin hiemmeside: fabrikksutsalg: nettbutikk.

Ellers er det jo vårsalg på ski i sportsbutikkene, mens de rydder til sykkelsesongen!!

Hilsen Elgen

Skrevet

Fant noen Åsnes-par hos Intersport på Fagernes. Ser ut til at jeg ramler ned på Taiga, får heller spraylakkere de røde ;-) Men ære være Åsnes for elegant og rent design!

Har fått pakkepris på følgende:

• Åsnes Taiga med kortfell

• Rottefella NNN BC Manuell binding

• Rossignol BCX7 Fjellskistøvel

Totalpris 3900,-

Er det en ålreit pris å betale for denne pakka? Synes personlig ikke det er avskrekkende, men kjøper ei heller særlig ofte nye ski.

Ser at jeg hadde havnet ut på omtrent det samme hos Oslo Sportslager med rabattene der, og om man da legger til frakt eller kjøring så er regnestykket enkelt. Og det å bestille fra Åsnes' fabrikkutsalg kunne kanskje spart meg litt, men tida strekker ikke til når jeg vil på tur på lørdag :roll:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.