Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 hours ago, Krankman said:

"Our REACTIV photochromic technology never wears off, meaning we can back our lenses with a lifetime warranty. "

Først lærte jeg noe jeg ikke visste  av Gabs88, at fotokromatiske linser har utløpsdato som jeg ikke visste,  googlet det og fant at det er riktig. Så dette om Julbo... Er jo bare å kjøpe og se hva som skjer over tid. 

Det høres jo bra ut hvis de tør å si at det aldri slutter å fungere. 

Men når det står "Lifetime Warranty" skal du alltid være forsiktig med hva det faktisk betyr..

Finnes mye som feks går på "Lifetime of the Product" så Lifetime Warranty kan da bety mye kortere tid enn din levetid.

Annonse
Skrevet
Gabs88 skrev (6 timer siden):

Finnes mye som feks går på "Lifetime of the Product" så Lifetime Warranty kan da bety mye kortere tid enn din levetid.

Det er helt riktig, men "never wears off" er jo ganske lovende. 

Skrevet

Bestilt et par Shield med fotokromiske glass 2-4 og med polariserte spectronglass i kat. 3. Så får vi se hva det ender med, men om passformen er okei virker Shield som toppkandidat.

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Krankman said:

Det er helt riktig, men "never wears off" er jo ganske lovende. 

Ja det er helt enig i, hvis prosessen varer mange tiår vil det jo fort være aktuelt for min del også.

Skrevet
53 minutes ago, Gabs88 said:

Ja det er helt enig i, hvis prosessen varer mange tiår vil det jo fort være aktuelt for min del også.

Det må jo ikke vare evig for å være aktuelt heller. Ble ca. 1300 kr for ikke-fotokromiske og 2100 kr for samme modell fotokroniske. Merkostnad på 800 kr. Om de varer 4 år er det 200 kr ekstra i året. Og slik jeg forstår det er ikke brillene ødelagte selv om den fotokromiske effekten er borte, så om jeg klarer å ikke ødelegge eller rote de bort har jeg "like" briller fra år 4 og utover uansett. 

Skrevet
Volum skrev (12 timer siden):

Oakley er eid av Luxottica, de største svinene innenfor brillebransjen. Kjøp Julbo du, har de selv og synes de funker bra (ikke den modellen du ser på). Ser også mye reklame for Vallon. De er nederlandske. 

For oss som aldri har hørt om Luxottica, kan du fylle inn med litt kjøtt på beinet her? Hva har de gjort mot hvem, som gjør dem til de største svina?

Skrevet
11 minutes ago, Bryggekar said:

For oss som aldri har hørt om Luxottica, kan du fylle inn med litt kjøtt på beinet her? Hva har de gjort mot hvem, som gjør dem til de største svina?

Kort fortalt er de en stor del av årsaken til at briller er utrolig dyre, de er et megamonopol som har omtrent 80% markedsandel innen feks high end solbriller.

De eier da alt fra merkene til butikkene og utøver markedsmakt på andre kjeder utover det for å presse ut konkurrenter og beholde monopolet, og kapret seg tidlig tilgang til en haug med luksus motemerker ved å skaffe seg eksklusive rettigheter til å lage briller for merkene.

• Liker 2
Skrevet
6 minutes ago, Gabs88 said:

Kort fortalt er de en stor del av årsaken til at briller er utrolig dyre, de er et megamonopol som har omtrent 80% markedsandel innen feks high end solbriller.

De eier da alt fra merkene til butikkene og utøver markedsmakt på andre kjeder utover det for å presse ut konkurrenter og beholde monopolet, og kapret seg tidlig tilgang til en haug med luksus motemerker ved å skaffe seg eksklusive rettigheter til å lage briller for merkene.

Ikke bare solbriller - de eier utrolig stor andel av brilleinnfatningene for vanlige synskorrigerende briller 

Skrevet (endret)

Disse solbrillene løste alle mine behov.

Oakley Radar Ev Advancer. Jeg valgte mørke glass og er veldig fornøyd med det. Slitesterke, har ikke hatt problerer siden de var nye for 3-4 år siden. Glasset kan tiltes så hvis du driver hardt fysisk så renner ikke svetten ned i glassene. Anbefales.

image.png.0b80a6cf4b1b5d69b5a7d9dc7e4d9ce7.png

Endret av Lars Erik Moen
  • Liker 1
Skrevet

Hiv meg på denne tråden, då eg er  uroa over kva eg skal gjere når mitt tredje og siste par Bolé travers går tapt.

Eg har desperat leita etter erstatning i fleire år, men finn ikkje noko som funkar.

Oakley sine synes eg ikkje vert mørke nok for bre/vårski. Cebe høver meg dårleg, det samme med dei mest aktuelle modellane til Julbo. 

Bolé har nokre nye modellar som ser fine ut, men håplaust å ikkje få prøvd. 

Førebels er Smith Embark den heitaste kandidaten den dagen mine kjære travers ryk. (At ein i det heile teke slutta å produsere denne fantastiske klassikaren er forbi mi fatteevne). 

Tips til mindre kjende men gode kandidatar mottas med takk (fotokromatiske til kat. 4 eller rein kat. 4 er båe aktuelt). 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.