Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet (endret)

Her er de lagt pent på et ruteark med 5mm ruter.  (Jeg har en ubrukt xgkii :-)  som familien mener jeg bare burde selge. )
Det sitter litt langt inne, men er nok egentlig det smarteste, men skal man alltid være så smart? :-) 

Det er forresten enkelte som mener at disse burde vært ca 1 cm lavere for å utnytte effekten bedre.  Jeg er slett ikke sikker på at det er smart, og CO produksjonen vil nok helt sikkert øke.

IMG_20250324_144912.jpg

Endret av dsk
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk! Har fått tak i ein lite brukt GK frå 1981 som eg skal lage nye kjelestøtter til. Denne er utan reinsenål og går an å køyre på lavare effekt enn dei ned reinsenål. Blir artig å prøve i felten.

20250320_233910.jpg

Skrevet
dsk skrev (1 time siden):

Her er de lagt pent på et ruteark med 5mm ruter.  (Jeg har en ubrukt xgkii :-)  som familien mener jeg bare burde selge. )
Det sitter litt langt inne, men er nok egentlig det smarteste, men skal man alltid være så smart? :-) 

IMG_20250324_144912.jpg

Jeg har også en XGKii som var ubrukt frem til 1mnd siden, da testfyrte jeg den i noen minutter uten kjelestøtter. Har hatt den liggende 3-4år, planen har vært å integrere den i et oppsett med Trangia deler, men har ikke kommet så langt. Jeg har ikke angret på at jeg fyrte den opp, det var jo en viss spenning i det å fyre den opp første gang. Den ble med som reserve brenner på tur rett etterpå (eller nr 2 brenner), men ble ikke brukt.

Problemet er at Soto Stormbreaker "funker litt for bra", så ble at jeg brukte kun den.

Hva er smartest? Kanskje å bruke den litt av og til? Den slanten mellom brukt og ubrukt får du uansett ikke så mye annet for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.