Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Ny bruker, men har lest forumet ei stund :) 

Jeg skal to turer til Rondane i sommer, og lurer litt på hvilke sko jeg skal velge. Jeg bruker Alfa Walk King, men lurer på om disse kan bli for varme i sommervær. Noen som har erfaring med det? Har brukt skoene mye, og veldig fornøyd.

Har også Alfa Kvist, som er lettere og ikke passer godt for sommer, men er usikker på om de er stødige nok. 

Alternativet er å bruke Walk King, med lette trail runners for lette partier og om det blir veldig varmt. 

Planen er Rondslottet på den første turen, og trekanten på den andre. 

Annonse
Skrevet

Det kjem rett og slett an på kva du er van med å gå med og kva terreng du er van med å ferdast i.

Nokre vil sverge til stødige skinnstøvlar på ein slik tur, andre vil gå i joggesko.

Eg ligg nok nærast det siste. Så eg personleg ville teke den lettaste. 

Skrevet

Om du har gamle versjon av Alfa Kvist vil jeg si at de er for tynne i sålen til steinur. De er veldig tynn og myk.

Den siste utgaven av kvist har en stivere såle.

Jeg synes lette sko, som eks. La Sportiva Ultra Raptor, fungerer fint til steinur i jotunheimen. Den veldig stive sålen trenger jeg personlig kun til turer med klatring eller stegjern.

Veldig tung sekk går jeg ikke med, så det kan jo være en faktor å ta hensyn til.

Skrevet

Sekken blir vel på 10-12 kg, eller deromkring. 

Jeg har den nye versjonen av Kvist, som virker relativt solid. Ellers har jeg Walk King, som har fungert godt i alle sammenhenger jeg har benyttet dem i, inkluderte ganske harde dagsturer med tung sekk. Men tenker at de kan bli for varme i juni og juli? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.