magnus0404 Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Hei! Er det noen som vet hva våpengebyren i Oslo ligger på? Er ikke førstegangssøker. Er det 430 kr? Siter
Vandrefalk Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Hei! Er det noen som vet hva våpengebyren i Oslo ligger på? Er ikke førstegangssøker. Er det 430 kr? Ikke noe forskjell på Oslo og resten av landet; halvparten av gebyret for pass. Det betyr ikke en tøddel at du ikke er førstegangssøker. Størrelsen på gebyret.... Siter
Tiri Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Ikke noe forskjell på Oslo og resten av landet; halvparten av gebyret for pass. Det betyr ikke en tøddel at du ikke er førstegangssøker. Størrelsen på gebyret.... Trodde det var billigere jeg hvis man hadde registrert våpen på seg fra før . Siter
magnus0404 Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Skrevet 28. mars 2007 Det er billigere hvis du har registrert våpen fra før. Hentet fra politi.no: Gebyrsatsene følger satsene for rettsgebyr. Første gang du søker betaler du fullt gebyr, neste gang halvt gebyr. Når du søker om våpendel, betaler du kvart gebyr. Gebyret betales inn til det politidistriktet hvor du søker om våpen. Men jeg vet ikke hva noen av gebyrene er.? Siter
Vandrefalk Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 OK, bøyer meg i støvet, det er lenge siden jeg hadde behov for nytt våpen.. Skatteetaten sier: Gjelder for: 2006 Rettsgebyret for 2006 er kr 860. ½ ganger rettsgebyret kr 430 1 rettesgebyr kr 860 Om det er satt opp i år vet jeg ikke... Siter
magnus0404 Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Skrevet 28. mars 2007 hehe Jeg skjekke på skatteetaten.. Det er det samme i år Takk fro hjelpen! Siter
Borgar Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 Heisann! Jo, jeg mener også at det er ca 400 kr for en våpensøknad. Men, kan man da søke om mer enn ett våpen i samme søknad og så slippe unna med å bare betale for en søknad? Noen som vet? Siter
Vandrefalk Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 Heisann! Jo, jeg mener at det er ca 400 kr for en våpensøknad. Men, kan man da søke om mer enn ett våpen i samme søknad og så slippe unna med å bare betale for en søknad? Noen som vet? Ja, jeg mener du betaler for behandlingen av søknaden, ikke for antall våpen.. Siter
Gal Krokfot Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Eg Søkte om fleire våpen sist eg søkte og betalte berre gebyret ein gong. Tror ikkje dette er forandra. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.