Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gå inn m77. Bør de smøres før eller etter jeg går dem inn med vann?

Til rådighet har jeg Kiwi camp dry beeswax waterproofer (og Boston exclusive shoecream rød). Er det en annen skokrem som er bedre?

IMG_20250317_192708.jpg

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Fyll de til randen med vann, stikk foten nedi. Gå til de blir tørr (slik gjorde vi det i militæret) så pusset vi og satt de inn med voks etterpå. Litt sandpapir på tuppen så får du parade blank skotupp også 😂

• Liker 1
Skrevet
tshansen skrev (14 minutter siden):

Fyll de til randen med vann, stikk foten nedi. Gå til de blir tørr (slik gjorde vi det i militæret) så pusset vi og satt de inn med voks etterpå. Litt sandpapir på tuppen så får du parade blank skotupp også 😂

Det var slik jeg tenkte å gå frem også 🙂 men selger sa jeg måtte smøre de inn først... Jeg lurer også på skokrem vs beeswax.

Skjønner at det var ment som en vits, men å lage spitt ødelegger vel pustingen i læret 🤔

• Liker 1
Skrevet
Squiike skrev (14 minutter siden):

Det var slik jeg tenkte å gå frem også 🙂 men selger sa jeg måtte smøre de inn først... Jeg lurer også på skokrem vs beeswax.

Skjønner at det var ment som en vits, men å lage spitt ødelegger vel pustingen i læret 🤔

Sa han hvorfor du skulle smøre de først? 

beeswax om du metter læret med dette opplever jeg selv at det varer lengre enn skopuss! Bruk gjerne hårføner eller steikeovn på 60 grader. Også et lag med skopuss utenpå om det er behov i forhold til farge og slitt lær

• Liker 1
Skrevet
Squiike skrev (9 timer siden):

Selger har nok aldri vært i militæret :-P

Ellers er alt @tshansen skriver korrekt. Både når det gjelder hvordan gå de inn, og hvordan behandle de.
Det er en oppskrift som har fungert for Forsvaret siden 1977 og fungerer like bra i dag.

Skrevet

Kan slenge på en liten anbefaling her. For min del fikk jeg mye mer glede av M77 når jeg kjøpte en skikkelig såle. Har brukt de mye med Forsvarets ullsåle, men kjøpe et par Sof Sole Såle Airr Orthotic (men det finnes mange andre gode såler også). Dette gjorde ihvertfall stor forskjell for min del. 

Skrevet
sofasliter skrev (20 minutter siden):

Jeg gikk en gang en hel natt i råtten og våt snø, med splitter nye M77 støvler. De var ikke behandlet med noe på forhånd.

De ble inngått på den natten...

Nye M77 støvler er de eneste skoene jeg noen gang har hatt som har gitt meg gnagsår oppå tærne 😂 

der skoen knekker! Dæven det var dårlig stemning noen dager. 

• Hehe 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.