Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg ganske nerdete. Men fant en feil mellom hva Lars Monsen sier han gjør i tv-serien og det han skriver i boken sin.

I boken skriver han at Nina tar med hunden sin Foss hjem fordi det er forbudt å ta med hund inn i Muddus Nasjonalpark.

I TV-Serien sier han at Foss blir tjoret fast til et tre når han skal inn i Muddus Nasjonalpark. Foss er vant til å være alene noen dager og vet at han alltid kommer tilbake å henter han.

Liten finurlighet for oss Monsen-fans.

Annonse
Skrevet
Minimonsen skrev (16 timer siden):

I TV-Serien sier han at Foss blir tjoret fast til et tre når han skal inn i Muddus Nasjonalpark. Foss er vant til å være alene noen dager og vet at han alltid kommer tilbake å henter han.

Har ikke sett på nytt, men fikk inntrykk at Foss ble tjoret fast i et par timer. Som for så vidt ikke er noe stress, så lenge bikkja er vant og trent til dette. Men å etterlate bikkja tjora fast uten tilsyn i flere dager, tipper jeg medfører politianmeldelse og forbud mot å ha dyr i ettertid. Dette gjelder også når de går løst i en hundegård.

Så jeg tipper at enden på den visa var at Lars tjora bikkja, stakk på tur og Foss blei henta av Nina etter noen timer.

Ganske sikker på at det ikke Lars som klipper og redigere episodene, så ja det kan være avvik på hva som ble vist og det som skjedde i virkeligheten :-)

Tar alt jeg får sett på tv av Lars med en liten klype salt, som jeg også gjør med alt annet jeg ser på tv og nett.

Skrevet

Sitat fra Monsen når han går fra Foss som er tjoret fast til et tre: "Desverre er det ikke lov med hund i nasjonalparken så Foss må bli igjen. Foss er så vant til turlivet at han vet at jeg kommer tilbake".

Men all respekt for Monsen. Han vet hva han driver med. Synes bare det var en morsomt avvik fra TV-serien og boken

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.