Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt meg Nemo Tensor Extreme, og konstanterer at det er ganske glatt. Har noen prøvd å lage mer friksjon på liggeunderlaget sitt? Feks små prikker med gummilim som Aquaseal eller noe? 

Annonse
Skrevet

Hvordan har du lagt det? Det kan vel bli for ,ye av det gode også. Det jeg blir litt bekymra for er slitasje på soveposen. Er det et issue?

Skrevet

Skal ikke komme med råd om antiskli mellom underlag og pose og har aldri hatt behov for det.
Problemet for min del er glatt underlag mot teltgulv. Jeg har da lagt på noen (3-4) tynne striper og dratt de flate med fingeren. Det er ingen fasit på hvor mye / lite, mener jeg, da glatthet varierer med underlag og teltbunn. kanskje begynne med lite (striper el. Prikker) og teste, øke ved behov.

Nå har jeg de siste årene begynt å bruke alufolie (frontrutebeskyttelse) mellom gulv og matte og dette erstatter langt på vei silikonstriper i mine telt. Bonus er lav vekt og god effekt mot varmetap. 

Isolasjonsmessig vet jeg ikke, men jeg bruker alu ned og foam siden opp mot posen. Det gir mest antiskli i mine telt med thermarest neoair matte.

Kanskje kan en slik matte løse problemet mellom pose og matte også?

Skrevet

Takk uansett. Ja, er vel bare å prøve seg fram. Tror jeg tester med masse små prikker først. Det innbiller jeg meg vil gi mindre belastning på soveposeduken enn striper. Ikke sikkert det er en reell problemstilling, men kjedelig å skade dyrt utstyr.

Skrevet (endret)

Null problem med noen striper der det trengs. Både over og under om det trengs.

Begynn med det du tror du trenger. Øk på med mer om det var for lite.

Sea to summit har store klebrige silikonmønster på flere av de oppblåsbare liggeunderlagene. Det fungerer utmerket.

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.