Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på en ting…

vis man i utgangspunktet ikke kan så mye om gode topptur skisko og har derfor vert på platou for å få god hjelp til valg av skisko, og platou ansatte har målt foten din og ambefalt deg en sko som er altfor liten. da snakker vi at jeg har 43 i sko størresle og skiskoen skal tilsvare en 41 i skostørrelse… dette har gjort at neglen på storetåen brakk av og har aldri blitt helt god. jeg har imidlertid ikke klagd den første sesongen jeg sto med dem, neste sesong sto jeg ikke å i år prøvde jeg dem igjen å de er for små som jeg har trodd. har hatt skiskoene i 3 år nå, spørsmålet er da om dette går på forbrukerkjøpsloven eller om det rett å slett er for lenge siden og jeg ikke har noe grunnlag til å klage til platou for å ha anbefalt meg feil sko

Annonse
Skrevet

Hei, du har ikke fått noen svar ennå ser jeg. Dette hørtes skikkelig kjedelig ut, men du er veldig sent ute og jeg vil ikke forvente at Platou skal bytte skoene nå. Det skader dog ikke å høre med de om hva de forslår, og jeg ville prøvd å hjelpe deg hvis jeg var dem. Mitt forslag hadde vært å selge deg nye sko til innkjøpspris/veldig god rabatt og at du selger dine videre på bruktmarkedet.

Du kan også se selv på Finn om du finner brukte sko. Her har jeg søkt etter 43 siden det var størrelsen du tror du vil ha:
https://www.finn.no/recommerce/forsale/search?q=43&sub_category=1.69.3962
Finn har dessverre ingen egen kategori for fjellski hvis det er det du er ute etter, men folk er ikke alltid like gode til å plassere utstyr i rett kategori uansett.

Det viktigste med sko er at de passer, både i form og størrelse. De skal heller ikke være så romslige at foten svømmer og du får mindre kontroll. Jeg håper du finner noen som passer og får kommet deg på tur. Hvis du med topptur mener randonee, så kan det også godt hende bindingen på skiene dine må justeres/flyttes når du får nye støvler, og det bør Platou gjøre gratis. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.