GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei 

Noen som har sett at Nortent har kommet med to stk sovepose Lyng og et oppblÄsbart liggeunderlag Torv 7? https://nortent.no/categories/sove

đŸ€”

Mye info, men som ved LY, sammenblanding av info ang. begge modellene. Lyng -20 tenker jeg er vinterpose  og Lyng -5 er tre sessong.  SÄ og si null  info ang -20. Bortsett fra heftigere pris og antagelig comfor temp her er -20.

Men konseptet ser bra ut og bildene ser veldig pirrende ut.

Men er det slik at vi mÄ trÄle youtube og sjekk pÄ britiske influenser fÄr finne mer info her? 

Endret av Dompappen
  • Liker 1
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har kun sett de i diverse YouTube-sponsa videoer sÄ langt. Veldig dÄrlig informasjon pÄ deres enge nettsider. Hvorfor er Norske produsenter sÄ dÄrlige pÄ dette? Kanskje med noen unntak som Bergans og NorrÞna (sikkert flere).

Fra en annen britisk nettbutikk jeg fant stÄr det nok mer riktige spesifikasjoner for -20 modellen: https://valleyandpeak.co.uk/products/nortent-lyng-20c-down-sleeping-bag.

Virker for meg som helt greie soveposer, men det er lite som gir meg en grunn til Ä vurdere over andre merker i den prisklassen. Spesielt med den fargen! 

Torv-Liggeunderlaget med 7R iht. ASTM F3340-22, ganske lav vekt for ytelsen og 68cm bredde virker mye mer tiltalende. Prisen er heller ikke sÄ gale. Om den leverer det papirene sier, sÄ er det kun "feeling" (f.eks. glatt og brÄkete) og slitestyrke som kan vÊre negative sider. Kult Ä hÞre om noen har erfaringer med det.

Endret av sneakyowl
  • Liker 2
Skrevet
sneakyowl skrev (2 minutter siden):

Jeg har kun sett de i diverse YouTube-sponsa videoer sÄ langt. Veldig dÄrlig informasjon pÄ deres enge nettsider i hvert fall (hvorfor er Norske produsenter sÄ dÄrlige pÄ dette?).

Fra en annen britisk nettbutikk jeg fant stÄr det nok mer riktige spesifikasjoner for -20 modellen: https://valleyandpeak.co.uk/products/nortent-lyng-20c-down-sleeping-bag

Sjekka kjapt og linken din. Ser ut som eksakt samme info som - 5 posen. Da de oppgir samme vekt 1.9 kg. Er ikke ekspert, men bÞr ikke en varme pose ha en hÞyrer vekt. Jeg tenker at essensiell info ang sovepose er vekt. 

Skrevet (endret)

Åja, da mĂ„ -5 posen ha feil informasjon ogsĂ„. Jeg sjekket bare -20 utgaven pĂ„ Nortent sin side og sĂ„ at det stod -5 i komforttemp pĂ„ spesifikasjoner 🙃

Du finner ogsÄ -5 utgaven her: https://valleyandpeak.co.uk/products/nortent-lyng-5c-down-sleeping-bag

1400g hÞres litt mer riktig ut, men ogsÄ litt hÞyt for en -5 pose.

1900g for -20 t-comf pose hÞres for meg mer riktig ut sammenlignet med andre poser pÄ markedet.

Endret av sneakyowl
Skrevet
sneakyowl skrev (4 minutter siden):

Du finner ogsÄ -5 utgaven her: https://valleyandpeak.co.uk/products/nortent-lyng-5c-down-sleeping-bag

1400g hÞres litt mer riktig ut, men ogsÄ litt hÞyt for en -5 pose.

1900g for -20 t-comf pose hÞres for meg mer riktig ut sammenlignet med andre poser pÄ markedet.

1,9 kg for vinterpose er ikke sÄ gale. Jeg har i dag en synt pose pÄ rundt 2 kg, men ulempen her er at den fyller og tar mye plass, samt mye arbeid med Ä komprimere den. Frister med dun og jeg liker konseptene til Lyng, fant noen bilder jeg fant pÄ gruppa Nortents owners. En som la ut bilde med posen komprimert, det sÄ bra ut.

Men dritt med sÄ lite og sammenblanda info og mÄ man stole pÄ britiske/ og andre influensers, som ratter rundt i bil for Ä fÄ finne en "perfekt" camping plass, som setter seg tilbake i bilen morgen etterpÄ. Samme med britiske som setter opp telt i hagen for Ä teste der.

sneakyowl skrev (23 minutter siden):

Torv-Liggeunderlaget med 7R iht. ASTM F3340-22, ganske lav vekt for ytelsen og 68cm bredde virker mye mer tiltalende. Prisen er heller ikke sÄ gale. Om den leverer det papirene sier, sÄ er det kun "feeling" (f.eks. glatt og brÄkete) og slitestyrke som kan vÊre negative sider. Kult Ä hÞre om noen har erfaringer med det.

Jepp, denne frister Ä kjÞpe for Ä kun teste. Men lurer litt om den er for tykk og du fÄr et lite hoppeslott i teltet med for mye luft, selv med lite luft kan den fÞles som en "vannseng" (for oss som er vokst opp pÄ 80 tallet). 

• Liker 1
Skrevet

PÄ Nortent sine sider har de bilder av bagene soveposene kommer i. PÄ disse stÄr det comfort -5 og -20, men jeg finner ikke noe info om det er EN/ISO-testet eller om det er noe de har gjettet seg frem til. De veier fort 4-500g mer enn det jeg ville sett for meg en pose med disse EN/ISO-ratingene skille hatt, men de er kanskje ekstra romslige. De ekstra glidelÄsene med tilhÞrende dunkanaler veier jo litt ogsÄ.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.