Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Skal gå Norge på tvers neste uke med ski og pulk. Noen som har informasjon om snøforhold på strekningen Stugudal til Stjørdal? 
i tillegg ønsker jeg tips om transport fra Stjørdal til Nedalshytta? Ankommer seint til Stjørdal tirsdag kveld. 
på forhånd takk. 

Endret av Hkn
Skrivefeil
Annonse
Skrevet

Skal du starte i øst og gå mot Stjørdal? Jeg antar du veit at du må labbe sjøl opp til Nedalshytta fra Stugudal om vinteren?

Det er snøfritt i Stjørdal sentrum og omegn. Kjører man mot Meråker så ser man omtrent ikke snø før man nærmer seg Sona. Slik som føreforholdene er nå og man går øst-vest med pulk så ville jeg avsluttet etter Kvitfjellhytta og bestilt meg en taxi til oppi Sondalen. Det er i hvert fall fint å komme på ski ned i Sondalen via stien som går til Storskarven. Alternativt å gå til Ytteråsen, der har jeg ikke vært, men ser det går skiløyper dit så det burde jo være kurrant.

Skrevet

Hei. Hjertelig takk for god informasjon 👍

ja vet eg må labbe opp til nedalshytta fra stugudal. God sjangse turen ender ved kvitfjellhytta som du også nevner. Har allerede tenkt tanken ja. 
skal også sjekke alternativet Ytteråsen.

Skrevet (endret)

Du må ta buss til "Stugudal handel" - se atb.no for rutetider. Ser det bare går en buss daglig som er i Stugudal kl. 17:16. Tidligere har bussen snudd på Vektarstua - mulig den gjør det fremdeles selv om jeg ikke får det opp som stoppested. Det er en veldig fin tur å gå rett øst, mellom Skardsfjella, inn i Sverige og nordvest til Nedalshytta. Løypa starter rett etter brua sør for handelen, ved Vektarstua, opp til Vektarhaugen er det som regel oppkjørte spor, og vinterstaking et stykke videre derfra. Det er en campingplass i Stugudal, rett ved handelen, mulig de har noen campinghytter dersom du ikke har tenkt å overnatte i telt. Mulig de driver overnatting på Vektarstua også.

Anbefaler å avslutte turen mot Stjørdal ved å gå fra Kvitfjellhytta til Selbuskogen skisenter. Derifra går det busser til/fra Stjørdal flere ganger om dagen.

Jeg gikk samme turen i fjor vinter så bare spør om det er noe du lurer på.

Endret av Trig8
  • Takk 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.