Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens, trenger  (ønsker) en allround jakke, som kan brukes både på tur, reise, og funke daglig. Helst 4sesong men 3sesong også er greit.
Kikka på litt forskjellige: The Last Jakke fra Northern Playground som er tenkt som den ENESTE jakke til absolutt alt. 
Sasta peski, det er kun 2 farga tilgjengelige , håpte på litt mørkere farga
Likte veldig Klattermusen Einreid, men den er tatt ut av produksjonen og uvisst om den kommer tilbake. 
Ravnø Sabatør, den er tenkt mer til jakt, noe jeg driver ikke med. 

Hva tenker dere? Hvilken jakke kan funke bra til alt, men ikke best.. Bare komme med forslag og synsing.🙂

Annonse
Skrevet

Bortsett fra antenneåpning på brystlommene, så er det ikke spesielt mye på Ravnø-jakka som roper jakt. Jakka er egentlig ganske all-round.

Fargeutvalget er kanskje ikke helt optimalt, hvis du ønsker mørkere farger. Den mørkeste er vel den grønne, og den er jo ikke veldig mørk. 

Jeg synes forresten ikke jakka er optimal i fasongen. Den har for korte armer. Men det er på min kropp. 

Skrevet

Nå har jeg ikke noen jakke som passer til alt, men den jeg bruker til mest forskjellige anledninger er denne fra Barbour: 

IMG_4784.thumb.jpeg.eb3f8285ce9ccb916a6d92f5bbfc7c5a.jpeg

Ikke best til alt, men god til mye.

• Liker 1
Skrevet
Larix skrev (20 timer siden):

Bortsett fra antenneåpning på brystlommene, så er det ikke spesielt mye på Ravnø-jakka som roper jakt. Jakka er egentlig ganske all-round.

Fargeutvalget er kanskje ikke helt optimalt, hvis du ønsker mørkere farger. Den mørkeste er vel den grønne, og den er jo ikke veldig mørk. 

Jeg synes forresten ikke jakka er optimal i fasongen. Den har for korte armer. Men det er på min kropp. 

Ravnø her ei jakke til, Tjorro litt letere en Sabatør. 
Korte armer er ikke bra. Men i lengde, hvor langt ned på rumpa går den?  Selv så er jeg 192 og bare ca 80kilo.  

Skrevet

Jeg opplever Tjorro som mer klumpete, enn Sabotør. Den er også en del kortere. Sabotør går vel, i xxl, omtrent akkurat nederst på rumpa, på meg som er 183, og godt nord for 110 kg.

Skrevet
Varnerius skrev (På 5.3.2025 den 18.39):

Ravnø her ei jakke til, Tjorro litt letere en Sabatør. 
Korte armer er ikke bra. Men i lengde, hvor langt ned på rumpa går den?  Selv så er jeg 192 og bare ca 80kilo.  

Eg har omlag same mål, og mi Sabotør-jakke når ned til rompa, kanskje midt nedpå rompa når ein strekker jakka på ein god dag. Når ventile vert fuktig, stivnar stoffet og det er då lengda verkeleg vert for stutt.

Jakka fungerer heilt greitt som allround-jakke i den varme årstida. På grunn av den snaue lengda, særleg ermane, og mangelen på klaff over glidelåsen, fungerer ho ikkje som vinterjakke.

Skrevet

Peski jakka har klaff bak glidelåsen, selv om glidelåsen er i metall skal den være vannavisende (tett). Samme glidelås på lommene, det er mesh i lommene, men jeg opplever ikke at glidelåsene tar inn vann. 

Peski jakka har tapede sømmer, det er det nok ikke mange bomullsjakker som har.

Jeg bruker Peski om vinteren, Ventile stoffet oppleves som helt vindtett, det trekker heller ikke gjennom glidelåsene. Manglende utvendige klaffer gjør det selvsagt mer utsatt om en glidelås feiler.

Tar jeg ikke feil så er fargeutvalget på Ventile utrustning til en viss grad styrt av produsenten av stoffet. 

Jeg er 179, men er kort i beina (30-32 lengde jeans). Jakka går akkurat nedenfor rompa.

Skrevet

Hadde VPG hatt denne i min størrelse, hadde jeg kjøpt den da jeg selv var på søken etter ny jakke tidligere i vinter: 

https://www.vpg.no/Tilak-The-Jacket/319524/

VPG sin beskrivelse av jakka: 

Sitat

Da vi starta VPG brukte vi samme jakka i byen når det regnet, på fjellet når det snødde, og enten vi klatra eller kjørte på ski.
Vi savner litt den tida, da vi hadde færre greier og var mer ute. Derfor har vi sammen med Tilak, det første merket vårt, designet The Jacket - Én jakke til all aktivitet: topptur, frikjøring, isklatring, festival og alt i mellom.

image.thumb.png.104463c65e88d7af1e725d643b0053f3.png

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.