Gå til innhold
  • Bli medlem

Vindjakke/Skalljakke til en kar med noen kilo ekstra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei godtfolk!

Hovedproblemet mitt er å finne jakker som er litt romslige, men også ikke for lange. De fleste jakker har et snitt som ikke passer en litt røslig kar med noe brede skuldre og en liten pondus..
Jeg må gjerne opp i xxl for å finne noe som jeg føler sitter greit rundt skuldre osv, men da blir de ofte veldig lange på ermene og henger godt ned på låra.

Tenkte kanskje det er flere her som har vært borti problemstillingen (altså ikke har en A4 kropp) og kanskje har noen tips?

Jeg er ute etter:
En lett 3 sesongers vindjakke/skalljakke primært til bruk i lavlandet. Det bør være en turjakke med litt lommer, men gjerne så lett og ledig som mulig. Hovedoppgaven til den er å stoppe vind og lett regn, varme får jeg fra ulltrøye osv under.

Det bør jo koste minst mulig, og være best mulig.. Det er en umulig kombinasjon, men jeg tar i mot alle tips med stor takk! :)

Annonse
Skrevet

På det skandinaviske markedet:

- Bergans XXL er romslig i størrelse. 

- Arc' teryx finnes ofte i størrelse XXXL

Ellers har jeg en Dobsom vindjakke i XXXL.

Sportoutlet merket Vertical har størrelse 3XL. Men dette merket er ikke å anbefale pga. elendige glidelåser.

Skrevet

Har du sjekket ut Monsen sine hos Sport Outlet? Jeg opplever de som store for størrelsen samtidig at de ikke akkurat har slim-passform

I tillegg så liker jeg lengden på dem, som ved nedbør ikke styrer vannet rett i bukselommene...

Jeg har omtalt bruken av dem for min del her i formet et par ganger...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.