Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger en tur til Trulsbu og Holåtindane i begynnelsen av april.

På veien inn er tanken å få med oss Hestdalshøgdi.

Etter å ha tittet på veldig mange foruminnlegg, turrapporter o.l. begynner en plan å dannes, men samtidig blir jeg mer og mer i tvil om hva som er gode ruter.

HESTDALSHØGDI til TRULSBU FRA?

Tanken var først å gå opp Lunddalen og finne en vei opp til Hestdalshøgdi. Ser enkelt steder at det er angitt at man kan gå på ski opp langs siden av elva Grjotåi, men samtidig ser det bratt ut her på kartene. 

Groteopp.thumb.jpg.c2aeac887fdecf413ef16315bfeecfa7.jpg

Alternativet er å parkere på Skjellom (shuttle en bil) og gå det som virker være vanligste veien inn til toppen. Da uten utfordringer mtp bratthet. 

SkjellomvsGrotj.jpg.1f88c008aec09b18615a2b7e0143a023.jpg

Noen som har tanker om rutevalget mtp det å komme seg "opp" på flata?

Nedkjøring til Trulsbu virker også litt åpent når man kommer fra Hestdalshøgdi. Mest åpenbare rute for meg ser ut til å være ala under:

HestdalshgditilTrulsbu.jpg.e0b5c35365f353d29a13c38b0b1c07ef.jpg

HOLÅTINDER FRA TRULSBU

Når man først er oppe på Auste Holåtind virker mange ta mer eller mindre samme ruta mellom toppene.

Men noen med input på beste rute opp til Austre fra Trulsbu? Det jeg i størst grad sett er den grønne under. F.eks. med "rød rute" ned igjen til hytta.

HoltindfraTrulsbu.png.4144260a507f71c5c17e112438fef03d.png

Håper noen med kjennskap til området har litt tanker om rutevalg!

Mvh

Sven R

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.