Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ett spørsmål som passer bra i denne skallstøveltråden:

Hvordan synes dere dette er å gå med om sommeren, når det er varmt i fjellet? En ullsokk og en raggsokk er jo ikke akkurat spesielt kjølig i en sort lærstøvel 😅

Ikke det at goretex sko er spesielt kjølig i en syntetisk sko heller, men der er det ofte mulig å bare ha på en tynn sokk.

Annonse
Skrevet (endret)

Varmt blir det uansett. Goretex medfører jo et ekstra lag akkurat som en ekstra sokk som du sier, så det synes jeg er ett fett. Dessuten kan den innerste sokken være en tynn polypropylensokk som isolerer ca 0.  Jeg bruker mine Lundhags Jaure Light med hell sommerstid. Disse er også lettere enn mine Alfa Bever med Goretex.

Endret av Krankman
  • Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Marius Engelsen said:

Ett spørsmål som passer bra i denne skallstøveltråden:

Hvordan synes dere dette er å gå med om sommeren, når det er varmt i fjellet? En ullsokk og en raggsokk er jo ikke akkurat spesielt kjølig i en sort lærstøvel 😅

Ikke det at goretex sko er spesielt kjølig i en syntetisk sko heller, men der er det ofte mulig å bare ha på en tynn sokk.

Det er varmt, absolutt, men siden støvlene ikke har fôr så er det ikke varmere enn "tradisjonelle fjellstøvler". Fôret i et par Alfa Walk King er fort som et par ullsokker i seg selv. Har heller motsatt problem, at skallstøvlene fortere blir for kalde utover høsten. 

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.