Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er den beste karttjenesten på tvers av landegrenser (innenfor Skandinavia?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt, det finnes svært mange gode norske karttjenester, som feks Norgeskart, UT, vegvesen vegkart og liknende.

Dette er kart som feks viser informasjon som er fraværende for de store internasjonale karttjenestene som feks Bing Maps og Google Maps. Slik som for eksempel små skogsveier eller høydedata. Men de stopper ved grensen.

Finnes det noen tilsvarende gode kart som ikke gjør det?

Det jeg ønsker fra et kart er:

* Inneholder alle lokale stedsnavn, feks navn på små vann.

* Viser alle veier og stier, tydelig.

* Inneholder høydedata.

Er det noen som har forslag? 

Annonse
Skrevet

Kanskje ikke det du leter etter, men jeg bor i grensetraktene og bruker Mapy.cz til det meste. For oversikt, for planlegging (og logging) av ski, fot, sykkelturer, mest i Norden, men også da jeg har vært i Tyskland, Mallorca, Granca, Italia, Shanghai. 

Kartet er basert på OSM med de + og - det innebærer. Last ned aktuelle kart og brukes offline. Det har inntil nylig vært gratis, men i forbindelse med en voksen fornyelse tar de nå drøyt 200,- i året for tilgang til alt de tilbyr. Det er fortsatt mulig å bruke gratis, men da får du ikke tilgang til alt og kan bare laste/bruke et kart av gangen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har begynt å bruke CalTopo. Den appen og nettsiden syns jeg er veldig bra. 
Tok å sjekket CalTopo og norgeskart som nevnt over og da syns jeg førstnevnte står seg godt - det er i et grenseområde.

IMG_1494.png

IMG_1493.png

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.