morten Skrevet 27. mars 2007 Skrevet 27. mars 2007 Raubergstulen er et finfint utgangspunkt for Galdhøpiggen vinterstid når veien er brøytet (sjekk med hytta på forhånd). Litt langdryg bakke opp til Juvasshytta men når været og føret er topp, gjør det egentlig ingen ting. Legger ved noen bilder. Se for øvrig turrapport på Bergtatt: http://www.bergtatt.net/turer/omr1/20070325_galdhopiggen/index.htm Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
eaa Skrevet 27. mars 2007 Skrevet 27. mars 2007 Oi så lekkert! Er det Åke som er tredjemann her? Var det andre folk å se i de traktene på søndag eller? Hadde dere strekt hals og myst litt ekstra, så hadde dere kanskje sett oss, på en kritthvit kirke langt der ute i nordvest et sted... Men hvor har dere gjort av skia på nedturen'a?! Og når åpnes vegen til Juvass forresten? Siter
Gjest Skrevet 27. mars 2007 Skrevet 27. mars 2007 Kjempeflott!! Nei, den var slett ikke verst, den 25. mars i år. Var nok mange som var ute og strakk på beina da. I påsken vurderer jeg å ta meg min første vintertur til Jotunheimen. Det blir i så fall tur til Spiterstulen...er det noen som har noe kjennskap til forholdene i nedre del av Svellnosbreen? Er det et sted man bør holde seg lengst mulig unna, eller er det tilrådelig å gå der? Siter
Nils Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Litt slapt å ikke bare starte fra Galdesanden egentlig, så hadde dere fått nesten 2000 meter med oppoverbakke. Mange nydelige vinterbilder både på bergtatt og her på forumet! Den nedkjøringen så helt herlig ut. Særlig fra Styggebreen (på bergtatt.net), hvor helningen var såpass slak at man kan stå med en liten knekk i beina og beundre naturen rundt seg mens man suser nedover breflata. Dere kan ikke ha brukt lange tida ned igjen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.